Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Deníky zdarma poklesly, rádia stabilní

Lídrem ostře sledované kategorie deníků zůstává Blesk z portfolia vydavatelství Czech News Center. Vyplývá to z meziročního srovnání aktuálních výsledků čtenosti výzkumu Media projekt od agentur MedianSTEM/MARK za třetí a čtvrté čtvrtletí loňského roku. Na druhém místě je stále MF Dnes od Mafry, která ale ve čtenosti meziročně oslabuje o více než 100 tisíc čtenářů, a třetí je stabilní Právo ze stáje Borgisu. Na čtvrtém místě je Aha!, opět od CNC, jehož čtenost rovněž klesá. Ostatní deníky jsou stabilní.

Deníky VLP mají nižší čtenost

Pokud jde o regionální Deníky vydavatelství Vltava-Labe-Press jako celek, tak ty opět oslabují (cca -15 %). Vykázaly ve čtenosti 655 tisíc čtenářů na vydání. Deníky zdarma už také nerostou, naopak vykazují pokles čtenosti. V oblasti suplementů deníků je lídrem Blesk magazín. U celostátních zpravodajských týdeníků klesá Reflex i Týden. Nedařilo se ani společenským titulům až na stabilní Sedmičku a Instinkt od Empresy Media. Pokles vykazují i tituly pro muže a časopisy zaměřené na cestování a zajímavosti (kde je stabilní jen 100+1 od Extra Publishing). Klesají i motoristické tituly (až na stabilní Svět motorů). Nové čtenáře se nedaří získávat ani titulům zaměřeným na bydlení a zahradu. V titulech životního stylu pro ženy oslabují oba lídři kategorie Žena a život a Svět ženy. Za zmínku stojí posílení Marie Claire, kterou před časem převzala Burda Praha, a také návrat na vyšší čísla titulu Kondice (nyní v portfoliu Astrosatu).

Lídři kategorie titulů pro ženy vykazují oslabení čtenosti. Časopis Katka přišel dokonce o třetinu svých čtenářů. Stejně je tomu i v kategorii vaření, kde jde dolů Svět ženy Pošli recept a Blesk Vaše recepty. U programových titulů oslabila TV Revue. V segmentu časopisů pro děti pokleslo ABC, které ztratilo cca čtvrtinu svých čtenářů, i Bravo (to přišlo o více než dvě pětiny čtenářské obce). Nově publikovány byly výsledky Forbesu, který dosáhl 89 tisíc čtenářů, a dostal se tak do čela kategorie ekonomických titulů. První čísla má i zdarma distribuovaný týdeník 5plus2, který dosáhl výsledku 825 tisíc čtenářů na vydání. V této kategorii zdarma distribuovaných časopisů došlo k nárůstu titulu Kraj Vysočina (+57 tis.) od vydavatelství R Media, které je součástí Economie.

Reklama
ČEZ

Radiožurnál se drží na třetím místě

Podle aktuálních výsledků Radiopro- jektu, který realizují výzkumné agentury STEM/MARK a Median, poslouchá týdně některé z rádií 84 % populace ve věku 12-79 let, denně pak 63,4 %. Ve druhém pololetí roku 2014 se pořadí nejposlouchanějších hlavních celoplošných stanic proti předchozímu období nezměnilo. V čele zůstává Rádio Impuls, které si denně naladí více než 1 milion posluchačů. Druhou nejposlouchanější stanicí je Evropa 2 mediálního koncernu Lagarde`re, kterou poslouchá 901 tisíc posluchačů. Na třetím místě zůstává zpravodajská stanice Českého rozhlasu Radiožurnál s 850 tisíci posluchači a čtvrtá je Frekvence 1 s denní poslechovostí 837 tisíc posluchačů. Té se mezikvartálně podařilo zastavit pokles, meziročně však oslabuje nejvíce společně s ČRo Dvojka. Oproti druhému pololetí 2013 naopak nejvíce posílil Radiožurnál, který byl před rokem ještě za Frekvencí 1, a stanice Vltava. Mezi regionálními stanicemi opět vede Rádio Blaník, které poslouchá denně 598 tisíc posluchačů, druhé skončilo Country Radio a za ním Radio Beat. Co se týká výkonu jednotlivých mediálních zastoupení, za současného rozložení sil na trhu vede Radiohouse (vznikl spojením RRMMMS), který v poslechovosti rádií zaujímá 53% podíl na trhu. Druhým nejsilnějším uskupením je Radio United s podílem 23,3 %. A třetí Český rozhlas získal 21,8% podíl na trhu.

Studentky vysokých škol často čtou časopis Joy a titul Harper’s Bazaar. Manažerky mají v oblibě Marie Claire a Marianne.

null

null

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)