Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Data mimo Kite podraží

Když jsme před časem spekulovali nad faktem, že Mediaresearch, rozvíjející a nabízející jako integrované řešení pro analýzu peoplemetrových a Admosphere dat Adwind Kite od české společnosti Adwind Software, může znamenat nepříjemnou a významnou konkurenci pro Lerach, který uživatelům včetně mediálních agentur poskytuje program Yetti, nemýlili jsme se.

Od 1. dubna chce Adwind Software zpoplatnit přenos dat Admosphere do jiných softwarů (což zdůvodňuje dodatečnými náklady s distribucí dat). „Není to tak, že by Kite zvyšoval cenu Admosphere dat,“ uvedl Jakub Vidner, ředitel společnosti Adwind Software. Produkce dat v jiném formátu než Kitu však bude nově zpoplatněna.

Cena je v jednání

Cena za přenos dat do jiných softwarů je v současné době v jednání a podle Vidnera záleží na tom, kolik subjektů na trhu by Kite nepoužívalo. Předpokládá ale, že v průběhu prvního čtvrtletí až pololetí by všichni přešli na Kite. „Momentálně situaci intenzivně řešíme s mediálními agenturami,“ uvedl. Server Mediaguru.cz v minulém týdnu téma otevřel a přinesl vyjádření několika velkých agentur (OMD, ZenithOptimedia), kterých se tato změna týká a kterým se změna nelíbí. Většina velkých mediálních agentur na českém trhu totiž pracuje se softwarem Yetti od Lerachu, analytickým nástrojem pro práci s daty kompletního monitoringu reklamy. „Nedivím se, že se změna podmínek mediálním agenturám nelíbí, nám se pochopitelně také nelíbí. Rádi bychom data klientům nadále zprostředkovávali v Yettim a agenturám je nabízeli. Faktem ale je, že dodáváme jen službu. S mediálními agenturami jsme v kontaktu, byli bychom ochotni se i spolupodílet na produkci dat do našeho systému, cena by ale musela být odpovídající,“ uvedl Richard Beneš, ředitel společnosti Lerach. „Úprava dat do staršího, neintegrovaného formátu je pro nás v tuto chvíli nadbytečná. Klientům nabízíme lepší a ucelené řešení, a to za zcela běžné ceny. Očekáváme, že většina z nich začne Kite přirozeně využívat. Na přechodu s nimi velmi intenzivně spolupracujeme. Ceny za užití licence k datům Admosphere jsou vztaženy pouze k rozsahu a kvalitě samotného monitoringu. Žádné přenastavení této cenové politiky neprobíhá. Jinou věcí je nutnost zpoplatnění úpravy a správy neprodukčních formátů dat. Vícenáklady, které jsou s touto činností spojeny, nemůže nést v této situaci Admosphere. Opačný postup by zdražoval celou produkci monitoringu,“ sdělil obchodní ředitel společností MediaresearchAdmosphere Tomáš Hynčica.

Reklama
MMcite

Admosphere už nemá velkou konkurenci

Analytickému softwaru AdwindKitu se v poslední době dařilo, od poloviny loňského roku na něj přešli i všichni odběratelé dat monitoringu reklamy Admosphere z řad Unie vydavatelů. Právě Unie vydavatelů byla posledním velkým odběratelem dat monitoringu reklamy od společnosti Kantar Media, která dříve společnosti Admosphere na trhu významně konkurovala. Společnost Admosphere je od začátku roku 2012 v České republice jediným dodavatelem monitoringu mediálních investic. Admosphere tak v této oblasti dosáhla dominantního postavení a zaměřila se na vývoj vlastního softwaru, který inovovala (viz box). „Trh dlouhodobě poptával navýšení výpočetního výkonu, který nová verze nabízí. Zkušenosti dosavadních uživatelů nám potvrzují, že jde o velmi kvalitní nástroj, který významně usnadňuje práci s daty. Kite je výkonnější i díky tomu, že pracuje s novým produkčním formátem dat Admosphere, který byl implementován v loňském roce. Nově zavedený systém nám také pomohl zefektivnit některé klíčové kontrolní procesy,“ uvedl Hynčica. Cílem už od loňského roku bylo spolu s daty poskytovat klientům i software v integrovaném balíčku. Software si mohly pro práci s daty mediálních inzertních investic mediální agentury testovat už v loňském roce.

Roste tlak na Yettiho

Podle Vidnera se dá očekávat, že Admosphere se bude nadále spíše soustřeďovat na analytické softwary, zatímco Lerach se zaměří na plánovací softwary. „Konkurence na trhu, která tu dříve nebyla, je pochopitelně pro firmy vždy nepříjemná,“ uvedl Vidner. „Rádi bychom pokračovali v tom, co děláme doposud, a i do budoucna budeme klientům dodávat analytické i plánovací nástroje,“ uvedl Beneš. Za zmínku stojí, že Lerach ostatně také momentálně vyvíjí nový analytický nástroj.

 

Adwind Kite má novou verzi

Admosphere i Adwind Software jsou dceřinými společnostmi realizátora českého peoplemetrového projektu, výzkumné agentury Mediaresearch. Mediaresearch nedávno vstoupila do nadnárodního holdingu Nielsen. Všechny tři společnosti ve skupině na produkci dat a vývoji softwaru úzce spolupracují. Analytický nástroj Adwind Kite je postavený při konceptu cloud computingu, jde o software pro peoplemetrová data i data monitoringu reklamy. Byl naprogramován týmem Adwindu, který má dlouholeté zkušenosti z této oblasti. V listopadu byla uvedena jeho nová verze 2.0 s vylepšeným vzhledem okna uložených analýz a upravenou stromovou strukturou. Kite umožňuje přístup k datům z jakéhokoliv místa s internetovým připojením. Jedním z hlavních cílů vývoje Adwind Kitu byla rychlost.

null 

Jakub Vidner předpokládá, že většina klientů přejde na Adwind Kite v průběhu prvního pololetí.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)