Digitální mediální agentura Adexpres a společnost Google podepsaly smlouvu o využívání plánovacího nástroje Google DoubleClick Ad Exchange. Pro Google jde o jednu z prvních spoluprací s lokální agenturou podobné velikosti, DoubleClick totiž častěji slouží mezinárodním hráčům.
„Adexpres vnímáme jako silného hráče na poli on-line marketingu a nových technologií. Spojení přinese posun v plánování on-line kampaní a v programmatic buyingu na českém a slovenském trhu,“ říká David Špinar, head of performance firmy Google.
„Před čtyřmi lety jsme jako jedni z prvních odstartovali spolupráci s Adformem, který se stal nyní již standardem pro většinu agentur. Nyní jsme se rozhodli přidat i DoubleClick. Budeme mít interní vyškolený tým lidí, kteří dodávají klientům servis (trafficking in-house, strategie, dynamické bannery atd.) a budou mít hloubkové know-how,“ tvrdí Petr Jahn, strategy director agentury Adexpres. Podle něj zatím využívaly DoubleClick spíš globální mediální agentury, které ho používají pro weby, jež zastupují.
DoubleClick Ad Exchange je určený primárně pro větší weby (řádově miliony zobrazených stránek měsíčně) s původním obsahem. Nástroj se zaměřuje na bannerovou reklamu a majitelům zmíněných webů nabízí například proti AdSense některé další výhody. Jednou z nich je možnost využít minimálních požadovaných cen za danou pozici, tzv. price floors. Ta by měla zlepšit pozici provozovatele serveru při aukci: v rámci aukce totiž výherce neplatí cenu, kterou nabídl, ale cenu, jež je o zlomek vyšší, než byla druhá nabídka. Když žádná druhá nabídka není, zaplatí jen minimální cenu, kterou systém umožňuje. A právě tady pomůže minimální požadovaná cena, která funguje jako ona druhá nabídka v aukci a může zvýšit celkový výnos z tisíce impresí. Kromě toho nabízí DoubleClick Ad Exchange o něco lepší nástroje pro kontrolu reklam, které se na webu zobrazí, a přehled inzerentů, jejichž reklamy se na webu zobrazují.
„Spojení přinese posun v plánování on-line kampaní,“ říká David Špinar.