Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zdravější je voda z kohoutku, pijeme ji prakticky denně

V rámci denního pitného režimu pijeme nejčastěji vodu z kohoutku. Celkem 70 % internetové populace uvádí, že konzumuje právě kohoutkovou vodu (ať už ochucenou, nebo čistou) několikrát denně (častěji jde o ženy a lidi s VŠ vzděláním), zatímco pouze 15 % deklaruje, že kohoutkovou vodu pije maximálně jednou týdně nebo méně často. V denním pití dále následují balené vody neochucené (perlivé i neperlivé celkem 12 %), balené vody ochucené (9 %) a nakonec džusy, šťávy a mošty (4 % denně). Ochucené limonády a džusy pijí zejména mladí lidé do 29 let. Případná zdravotní rizika si uvědomujeme zejména ve spojitosti s pitím ochucených balených vod (88 %), a to především kvůli vysokému množství cukrů (s tím spojenou obezitou či diabetem) a chemickým přísadám. Třetině respondentů se z podobných důvodů jeví jako rizikové i pití džusů. Rovněž třetina považuje za potenciálně problematické i balené vody neochucené, zejména kvůli PET obalům, které jednak zatěžují životní prostředí a dále mohou vodu kontaminovat. U perlivých se přidává i nezdravý oxid uhličitý. Na přímý dotaz, co považujeme za zdravější pití, odpovídá polovina respondentů ve prospěch vody z kohoutku, desetina je pro vodu balenou neochucenou. Ostatní mezi těmito dvěma variantami nevidí velký rozdíl.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
ČEZ
Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)