Zdravější je voda z kohoutku, pijeme ji prakticky denně

V rámci denního pitného režimu pijeme nejčastěji vodu z kohoutku. Celkem 70 % internetové populace uvádí, že konzumuje právě kohoutkovou vodu (ať už ochucenou, nebo čistou) několikrát denně (častěji jde o ženy a lidi s VŠ vzděláním), zatímco pouze 15 % deklaruje, že kohoutkovou vodu pije maximálně jednou týdně nebo méně často. V denním pití dále následují balené vody neochucené (perlivé i neperlivé celkem 12 %), balené vody ochucené (9 %) a nakonec džusy, šťávy a mošty (4 % denně). Ochucené limonády a džusy pijí zejména mladí lidé do 29 let. Případná zdravotní rizika si uvědomujeme zejména ve spojitosti s pitím ochucených balených vod (88 %), a to především kvůli vysokému množství cukrů (s tím spojenou obezitou či diabetem) a chemickým přísadám. Třetině respondentů se z podobných důvodů jeví jako rizikové i pití džusů. Rovněž třetina považuje za potenciálně problematické i balené vody neochucené, zejména kvůli PET obalům, které jednak zatěžují životní prostředí a dále mohou vodu kontaminovat. U perlivých se přidává i nezdravý oxid uhličitý. Na přímý dotaz, co považujeme za zdravější pití, odpovídá polovina respondentů ve prospěch vody z kohoutku, desetina je pro vodu balenou neochucenou. Ostatní mezi těmito dvěma variantami nevidí velký rozdíl.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard