Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Youtubeři mají vliv na mladé, zajímají i televize

PEREX. Agentura Get Boost chce nabídnout marketingový potenciál youtuberů, jejich videoblogy zaujaly i hudební televizi Óčko.

Jedním z největších oříšků marketérů i mediálních plannerů je, jak efektivně oslovit mladé lidi do 25 let, kterým televizní zábava už moc neříká. Jednou z možností je využití fenoménu internetových hvězd na YouTube, které se u mladých lidí těší velké popularitě. Jejich videa odebírají stovky tisíc lidí a ti nejlepší dosahují kolem půldruhého milionu zhlédnutí za měsíc. Mladí fanoušci neváhají ani utratit kapesné za lístky na akce, kde se s hvězdami mohou potkat.

Tento potenciál vycítila agentura Get Boost (do listopadu Game Boost), která se rozhodla youtubery mediálně zastupovat při jednání s firmami, jež mají zájem o inzertní spolupráci. Založili ji Tomáš Gavlas s Davidem Růžičkou, podíl v ní mají ještě Robin Růžička a Jiří Král, který je i jedním ze zastupovaných youtuberů. Kromě něho má Get Boost aktuálně pod křídly dalších 11 youtuberů. Jejich příspěvky se rekrutují zejména z tematických oblastí technologií a her, lifestylu a péče o krásu a módu. Get Boost je druhou agenturou v České republice, která má oficiální certifikaci od YouTube, dalším je projekt play.cz, který se zaměřuje na vzdělávání youtuberů. Celkově v Evropě, Asii a na Blízkém východě má certifikaci necelá stovka projektů.

Reklama
MMcite

Blogery přebírá i televize

Dva pořady z YouTube označované jako vlogy (videoblogy) youtuberů, které Get Boost zastupuje, nasadila do svého vysílání od září i hudební televize Óčko. Konkrétně jde o Švédskou trojku Johnnyho Valdy a Dotykáč Jakuba Steklého alias Stejka. „Videoblogeři jsou novodobé hvězdy generace Z, která je zároveň jednou z důležitých cílových skupin pro Óčko. Krátký skečový formát, který můžeme nasadit v různých rotacích, nám jako klipové televizi velice vyhovuje a po odvysílání dále rozvíjí naše on-line aktivity. Pokračovat určitě budeme, aktuálně ladíme spolupráci s agenturou Get Boost, která zastupuje řadu zajímavých vlogerů a vlogerek,“ říká šéfdramaturg Óčka Alexandr Guha a dodává. „Johnny Valda a Stejk patří v současné době mezi ty s největším ohlasem. Velká výhoda je, že YouTube sám prověří a vygeneruje jen ty úspěšné a schopné videotvůrce, po kterých pak můžeme ,jen‘ sáhnout a nastavit spolupráci tak, abychom dostávali pravidelný vlog na klíč.“ Zmiňované videoblogy dosahují na Óčku výrazně vyšší sledovanosti, než je průměr televize, zejména u mladých diváků do 34 let.

Diskuse na sociálních sítích vedou

Zadavatelé, kteří by chtěli svůj produkt spojit s některým z vlogerů, mohou využít klasický product placement v konkrétním videoblogu nebo realizovat kampaň na sociálních sítích, převážně na YouTube, Facebooku a Instagramu, spojenou opět s konkrétním jménem youtubera. S tvorbou kampaně může být klientovi agentura Get Boost nápomocná. Propagace může začít např. fotkou na Instagramu, na kterou naváže video, a následně pokračuje debatou na Facebooku. Kromě velkého zásahu díky publiku, které jednotlivé tváře samy na sítích mají, je zde velká šance, že díky svému jménu dokážou blogeři produkt virální cestou šířit dál. Cenová hladina kampaní se podle Gavlase pohybuje v desítkách tisíc korun za product placement a ve stovkách tisíc korun za kampaň na sociálních sítích.

Case study: Óčkomobil / videoblog Dotykáč

Výsledky YouTube kampaně (3x video) 214 011 zhlédnutí, 15 831 liků, 677 komentářů

Výsledky doprovodné kampaně na Facebooku (3x post) 83 136 dosah, 1675 liků, 139 komentářů

Recenzované aplikace zaznamenaly posun v žebříčku Androidu

Remote mouse – stala se z ní populární aplikace číslo 1

Voice charger with effects – stala se z ní populární aplikace číslo 1

Akcehned.cz – z 54. místa na 15. místo v kategorii nakupování



Youtubeři jako hvězdy nové generace. Jiří Král (vlevo) se zaměřuje na počítačové hry, Jakub Steklý alias Stejk má svůj pořad o aplikacích Dotykáč, který vysílá i televize Óčko.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)