Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vivantis: teď už nám chybí jen obuv a móda

Majetkový vstup společnosti E-commerce Holding do Vivantisu ze začátku prosince minulého roku má Vivantisu pomoci stát se předním středoevropským prodejcem fashion a lifestylových produktů. V souvislosti s dosažením tohoto cíle plánuje společnost v nejbližší době doplnit do svého portfolia sortimenty obuvi a módy a expandovat na zahraniční trhy. Ke konci loňského roku vstoupila na Slovensko, kde testuje multi e-shop Vivantis.sk, v němž v listopadu zrealizovala obrat v řádu milionů korun.

Chtějí expandovat

Podpora Vivantisu ze strany E-commerce Holdingu – spoluvlastněného podnikatelem Jakubem Havrlantem a miliardáři Danielem KřetínskýmPatrikem Tkáčem – je na poli e-commerce jedna z největších událostí minulého roku. Vivantis v České republice provozuje šest internetových obchodů zaměřených na krásu a životní styl (Parfémy.cz, Krása.cz, Šperky.cz, Hodinky.cz, Prozdraví.cz a Módnídoplňky.cz). Vstup nového akcionáře má Vivantisu pomoci naplnit vizi stát se předním středoevropským prodejcem fashion a lifestylu s obratem v řádu miliard korun a v Česku především posílit samotnou značku Vivantis. „V České republice postupně chceme přesouvat těžiště z našich šesti specializovaných e-shopů na jednu silnou fashion-lifestyle značku Vivantis, která bude mít vyšší zákaznickou afinitu než současné dílčí značky,“ říká Martin Rozhoň, ředitel a zakladatel Vivantisu.

Na Slovensku, kam vloni společnost expandovala, se už touto cestou vydala. Vytvořila jeden multi e-shop zastřešující kompletní portfolio, které Vivantis v České republice nabízí prostřednictvím zmíněných samostatných e-shopů. „V Česku nám postupně e-shopy přibývaly, jak jsme je postupem času otevírali – i v ČR je v tomto množství už těžké všech šest značek prosadit a v zahraničí by to bylo nemožné. Proto jsme zvolili koncept multi e-shopu zahrnujícího všech šest našich komodit se 40 000 položkami zboží a s tímto konceptem budeme po jeho vyzkoušení na Slovensku pokračovat do dalších zemí,“ vysvětluje Rozhoň.

Reklama
ČEZ

Marže klesají internetovým prodejcům dál

Nabídkám investorů odolával Martin Rozhoň, který firmu založil v roce 2002, celých třináct let. Situace na trhu se ale hodně změnila. Vzniklo zde velké množství malých e-shopů, které významně konkurují těm velkým cenou, a tomu se musel podle Rozhoně přizpůsobit celý trh. Marže však stále padají a nutí internetové prodejce utahovat dál opasky. Například v parfémech, kde v minulosti činily marže i 50 %, klesly postupně na 10 % a klesají dál. Obdobná situace postihuje elektroniku a další komodity. Podle Rozhoně se jedná o dlouhodobě neudržitelný stav, který povede v oblasti e-commerce už během letošního roku k velkým rošádám. „Pokles marží provázený většinou poklesem průměrné hodnoty objednávky a nárůstem marketingových a provozních nákladů tlačí mnoho e-shopů do ztráty. Internetový trh je však tak perspektivní, že se na něm snaží jednotliví hráči udržet i přes ztráty s vidinou budoucích zisků. Tento ekonomicky nesmyslný stav trvá již několik let a postupně se zhoršuje,“ uzavírá Rozhoň.

E-commerce Holding pomáhá Vivantisu kromě kapitálové podpory a expanze do zahraničí synergiemi v oblasti mediálního nákupu a marketingu.

O společnosti E-commerce Holding

E-commerce Holding provozuje internetové obchody se sportovním zaměřením Sporty.cz a Snowboards.cz, k nimž před nedávnem přibyl i e-shop zaměřený na nejmenší Proděti.cz nebo nákupní klub Bigbrands.cz. Holding se během letošního roku chce pustit i do on-linového prodeje potravin. Za E-commerce Holdingem stojí internetový podnikatel Jakub Havrlant a jeho skupina Rockaway. Miliardáři Daniel Křetínský s Patrikem Tkáčem vstoupili do holdingu loni v září prostřednictvím firmy Czech Media Invest, která je jediným akcionářem vydavatelství Czech News Center (bývalý Ringier Axel Springer CZ).


Vivantis po transakci s E-commerce Holdingem je nově spoluřízen Janem Jírovcem, CEO holdingu. V čele Vivantisu nadále zůstává Martin Rozhoň, zakladatel společnosti.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130