Když před několika lety přišly, byly jako zjevení a stály majlant. Loni jsme je dostávali skoro na každé tiskovce. Díky „streamům“ a „cloudům“ asi už brzy upadnou v zapomnění. Zatím jsou ještě s námi, nositelky dat, vizitky vašich značek, invence či tápání. Pozvali jsme několik kolegů z vydavatelství Economia – redaktora
módního byznysu HN Petra Matějčka, editora B2B webů Vojtěcha Scheinosta a fotoeditorku magazínu Proč ne!? Irenu Tesarčíkovou -, aby nám pomohli vybrat to nejlepší. Ty nejfajnovější USB disky. Ty „nej“ flešky.
C&A (8 GB) „Diamantová“ fleška řetězce C&A balancuje mezi nevkusem a „praktickým dílenským zpracováním“. Heineken (8 GB) „Sponka“, kterou sepnul své tiskové materiály Heineken, porotu rozdělila na nadšené obdivovatele a skeptické odpůrce. Ballantine’s Backstage (8 GB) Královna krásy. Dokonalý objekt touhy. Absolutní vítězka našeho testu. Tuhle chce každý. Aby taky ne. Chopard (4 GB) Těžký a nepraktický hodinový strojek značky Chopard členy poroty „obměkčil“ svým provedením a půvabem. KFC (4 GB) Stylový „kyblíček“ KFC pobavil, ale většina porotců by ho raději podstrčila nějakému mladšímu rodinnému příslušníkovi. Kartell (1 GB) Jednogigový (!) a deseticentimetrový (!) Kartell dokonale ilustroval úsloví „když ho miluješ, není co řešit“. Zdaleka ne každý ovšem Kartell miluje. Prima (16 GB) Beznadějně „oldskůlová“ fleška, kterou TV Prima rozdávala na TK už asi před třemi lety, si získala respekt poroty za to, že si na nic nehraje a – co se objemu týče – pořád ji máloco překoná. Bulgari (4 GB) Příliš mnoho pozlátka skrývá dnes už nepříliš zajímavý objem. UMPRUM (4 GB) Stejný objem, podobná forma. Ale když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Plastový UMPRUM strčí „pozlacený“ Bulgari hravě do kapsy. Swatch (8 GB) Neprakticky velký, ale ve své naivitě odzbrojující klíček od švýcarského výrobce plastových hodinek. Halla (8 GB) Taky neprakticky velké, ale moment překvapení postrádající plastové logo českého výrobce osvětlení. Bentley by Breitling (8 GB) „Dokonalá“ imitace klíčků k vozu značky Bentley vzbudila velký zájem. Postupně ale všichni došli k závěru, že by s ní nikdo nechtěl být viděn. TV Sport 1 (8 GB) Dokonalá ukázka přístupu „je to tak špatné, až je to vlastně dobré“. Kýčovitá formule TV kanálů Sport 1 a 2 se na rozdíl od Bentley vlastně dost líbila. Ale nikdo si teď už nějak nemůže vzpomenout proč.