Návštěvnost z mobilních zařízení a konzumace streamovaného obsahu kontinuálně roste, a tak Sdružení pro internetový rozvoj predikuje pro letošní rok zvýšení inzertních investic do videoreklamy.
Vydavatelé jdou do nových videoplatforem
Výrazně roste i streamovaný obsah. Mediální domy tak reagují na změnu mediální spotřeby zaváděním nových videopořadů. Mediální dům Economia má v plánu spuštění videoplatformy Aktuálně TV (jedním z jejích pořadů bude současná DVTV, která se kromě politických diskusí zaměřuje i na širší společenská témata). Aktuálně TV by měla odstartovat ještě v prvním čtvrtletí letošního roku. Konkurenční mediální dům Mladá fronta zase nově připravil diskusní on-line pořad Euro E15 TV, který bude zaměřený především na aktuální dění v byznysu, ekonomice či energetice. Kompletní moderovaná debata se následně objeví na webu a formou reportáže také v deníku E15 a týdeníku Euro.
Motivuje je rostoucí návštěvnost
Vydavatele k uvádění nových pořadů a kanálů motivují rostoucí návštěvnost multimediálního obsahu (počet uživatelů sledujících multimediální obsah dosáhl v podle agentury Gemins listopadu téměř 3,7 milionu RU, a počet zahájených přehrání se tak opět výrazně zvýšil) i rostoucí investice do videoreklamy. Ty se mají v letošním roce ještě znásobit. Streamovaný obsah sledovalo v listopadu denně dokonce více než 740 tisíc RU, a to v průměru půl hodiny. Většinu investic ale zatím inkasují velké komerční televize, které mají výhodu ve svém inventory, a Seznam.cz (který chce letos ještě posílit vlastní videoprogramy). Vydavatelé, kteří nemají videoobsah jako svou doménu, se budou snažit zadavatelům nabízet významnější objem prostoru pro videoreklamu. Z velkých hráčů se o to pokouší například vydavatelství Vltava-Labe-Press nebo Czech News Center.
Diskusi na Euro E15 TV budou moderovat seniorní zaměstnanci vydavatelství Tomáš Skřivánek (na snímku), Jan Sedlák, Michal Půr nebo.
Srdcem nové Aktuálně TV bude stávající DVTV s Danielou Drtinovou (na snímku) a Martinem Veselovským.