Rok 2015: Mediální trh se mění a může ještě překvapit

Začíná rok 2015, který může přinést řadu překvapení. V následujících řádcích se záměrně snažím vyhnout dlouhodobým predikcím. Zdá se ale, že několik věcí se odhadnout dá. Pokračuje stabilizace pozic velkých televizních skupin.

Kolaps obchodní politiky na Nově v roce 2013 bude jistě hodně ovlivňovat televizní trh i letos. Nova poroste a Prima bude hledat obhajitelnou pozici z hlediska svého podílu na celkových televizních investicích. Je těžké již druhý rok ustupovat z pozice, která „spadla z nebe“, bez boje a je těžké zvolit v takové situaci správné vedení obchodního týmu. Navíc, s výjimkou internetu žádný mediatyp zřejmě nečekají velké nárůsty. Mnozí dodavatelé pokračují v trendu snižování sazby agenturních bonusů a rušení agenturní provize.

Cenotvorba se tím strukturálně mění a také zjednodušuje. Skutečná alokace těchto slev, ke které došlo v minulosti, hodně ovlivní i to, zda a u koho zůstane na konci roku čistá finanční úspora. Nejvíce otazníků přináší postupná obměna vlastníků důležitých mediálních skupin. Řada z nových vlastníků deklaruje identický ekonomický zájem, jako měli vlastníci bývalí. Nevidím důvod jim to nevěřit. Je však pravděpodobné, že každý novy vlastník, bez ohledu na jeho další aktivity a pozice, přinese do médií nové nápady a představy. V zájmu našich klientů je budeme muset pečlivě vyhodnocovat.

Tak ať se vám letos všem daří!

 

David Menšík
obchodní ředitel, GroupM
([email protected])

 

Pro Primu je těžké ustupovat z pozice, která „spadla z nebe“, bez boje a zvolit správné vedení obchodního týmu.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345