Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rok 2015: Mediální trh se mění a může ještě překvapit

Začíná rok 2015, který může přinést řadu překvapení. V následujících řádcích se záměrně snažím vyhnout dlouhodobým predikcím. Zdá se ale, že několik věcí se odhadnout dá. Pokračuje stabilizace pozic velkých televizních skupin.

Kolaps obchodní politiky na Nově v roce 2013 bude jistě hodně ovlivňovat televizní trh i letos. Nova poroste a Prima bude hledat obhajitelnou pozici z hlediska svého podílu na celkových televizních investicích. Je těžké již druhý rok ustupovat z pozice, která „spadla z nebe“, bez boje a je těžké zvolit v takové situaci správné vedení obchodního týmu. Navíc, s výjimkou internetu žádný mediatyp zřejmě nečekají velké nárůsty. Mnozí dodavatelé pokračují v trendu snižování sazby agenturních bonusů a rušení agenturní provize.

Cenotvorba se tím strukturálně mění a také zjednodušuje. Skutečná alokace těchto slev, ke které došlo v minulosti, hodně ovlivní i to, zda a u koho zůstane na konci roku čistá finanční úspora. Nejvíce otazníků přináší postupná obměna vlastníků důležitých mediálních skupin. Řada z nových vlastníků deklaruje identický ekonomický zájem, jako měli vlastníci bývalí. Nevidím důvod jim to nevěřit. Je však pravděpodobné, že každý novy vlastník, bez ohledu na jeho další aktivity a pozice, přinese do médií nové nápady a představy. V zájmu našich klientů je budeme muset pečlivě vyhodnocovat.

Reklama
Know

Tak ať se vám letos všem daří!

 

David Menšík
obchodní ředitel, GroupM
([email protected])

 

Pro Primu je těžké ustupovat z pozice, která „spadla z nebe“, bez boje a zvolit správné vedení obchodního týmu.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)