Nebankovní úvěrová společnost Provident Financial se už v únoru představí opět v novém kabátě. Aktuálně totiž hledá reklamní agenturu, která jí má vytvořit zcela nový komunikační koncept. Ten přitom společnost změnila vloni na podzim ve spolupráci s Malou agenturou, která zvítězila ve výběrovém řízení. Cílem tehdejší kampaně bylo posunout společnost v pozitivním vnímání. Původně se měla spolupráce s Malou agenturou týkat především exekucí s tím, že hlavní koncept měla na starosti agentura Passion communications, s níž banka už delší dobu spolupracovala. Podle Renaty Salaty, marketingové ředitelky společnosti, však vztah s agenturami řízený na dvou úrovních nebyl funkční. Spolupráci s Passion communications ukončila a ponechala si jen Malou agenturu.
Ta bude Providentu i nadále zajišťovat exekuce, na vytvoření strategického konceptu komunikace chce však společnost nového partnera. Nový koncept by se měl promítnout už do produktové kampaně, již Provident plánuje spustit v únoru a podpořit tak své stávající produktové portfolio.
Renata Salata zatím nepočítá pro novou agenturu s delším kontraktem, ale spíš s projektovou, nanejvýš roční spoluprací. Do výběrového řízení zve agentury na základě doporučení.
Malé agentury se osvědčily
Salata nemá žádnou preferenci, co se velikosti reklamní agentury týče, neskrývá však názor, že spolupráce s menšími agenturami je mnohdy lepší. „Velké agentury mají určitě větší zázemí, ale ne vždy podle mého názoru věnují patřičný čas a pozornost zákazníkovi. Většinou najdou krásný nápad, ale ne vždy se jim ho podaří dobře zrealizovat. Takže já v tom nemám jasnou preferenci,“ míní Salata.
Provident používá z mediatypů nejvíce televizi a on-line, který v poslední době ještě více posílil. Podstatný je pro něj regionální marketing, který mu umožňuje cílení na specifické segmenty. Po agentuře tak vyžaduje vekou flexibilitu. „Jsme velmi náročný zákazník, naše požadavky se mění ze dne na den a potřebujeme partnera, který je schopen na tyto požadavky reagovat velmi rychle,“ dodává Salata.
Úžeji zacílit
V letošním roce plánuje Provident představit nové produkty cílené na rodiny s dětmi a živnostníky, kteří pro něj už teď představují segment s významným potenciálem, a plánuje jim nabídnout širší portfolio podnikatelských půjček a současně výši poskytnutých částek zvednout. O vyšší půjčky mají totiž nejen živnostníci u Providentu podle Salaty velký zájem. Poskytnout klientům více peněz umožní společnosti vstup do Nebankovního registru, který by se měl uskutečnit ke konci tohoto týdne.
Ke konci minulého roku představil Provident na polském trhu nový on-linový produkt Hapi půjčku, určený převážně mladým lidem preferujícím čistě elektronickou komunikaci. Vyřízení žádosti o půjčku probíhá tedy on-line a peníze obdrží zákazník na běžný účet, ze kterého pak platí jednotlivé splátky. Jejím prostřednictvím si mohou spotřebitelé půjčit od 1500 do 7500 polských zlotých. Stálým klientům pak v budoucnu tímto způsobem půjčí Provident i 15 tisíc polských zlotých, což je v přepočtu 98 tisíc korun. Polsko je zatím první trh, na němž Provident tento produkt testuje, a podle výsledků se rozhodne, zda bude penetrovat i na další trhy. V tuto chvíli je společnost přítomna na osmi trzích, během ledna přibude devátý – Španělsko.
V pozici šéfky marketingu Providentu působí Renata Salata pět let.