Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mamut nahrazuje rychlejší Fénix, nabízí i plán naslepo

Více než dva roky pracovala softwarová agentura Lerach (která se specializuje na software pro analýzu dat z výzkumů televizní sledovanosti a mediálního monitoringu) na vývoji Fénixu, nového plánovacího nástroje pro mediální a reklamní agentury na českém trhu, který má od letošního roku nahradit současný nástroj – tzv. Mamut. Nový nástroj má být na rozdíl od Mamutu rychlejší (čímž reaguje na jednu z nejčastějších výtek ze stran uživatelů) a agenturám poskytne možnost plánovat naslepo, což využijí v tendrech.

Řeší i fiktivní postbuy

Fénix má stejně jako Mamut dvě části – analytickou a plánovací. Z nových funkcionalit stojí podle ředitele společnosti Lerach Richarda Beneše za zmínku podpora pro práci se skupinami stanic včetně definic jejich obchodních podmínek, implementace používání tandemových spotů (rozdělených na dvě části odvysílané odděleně v jednom reklamním bloku), postbuy fiktivní kampaně pro přípravu tendrů a další. „První verze jsme uvolnili klientům pro potřeby testování v září loňského roku, v tuto chvíli je už k dispozici ostrá verze včetně pravidelné dodávky aktuálních dat,“ uvedl Beneš.

I Fénix vyhodnotí kampaně

Fénix podle Beneše nabídne strategické plánování se samostatným modulem pro tvorbu reachových křivek, oblast detailního plánování a modul pro vyhodnocení úspěšnosti kampaní.

Připravuje se i další rozšíření, a to v podobě podpory plánování sponzorských vzkazů, jež podle Beneše vykazuje stále rostoucí trend.

S Fénixem byla seznámena i největší síťová agentura v ČR GroupM jako s náhradou současně využívaného softwaru Mamut. Po nějakou dobu má k dispozici obě verze softwaru a plynně přejde k náhradě Fénix.

„Při prezentaci Fénixu jsme uvedli své připomínky, které bychom chtěli zapracovat. Týkají se zejména modulu reachových křivek, práce s ,tandemy‘, možnosti v programu lépe vyřešit nákup a odhady sponzoringových spotů. Uvítali jsme možnost rychlého postbuye na ,slepý plán‘, který bývá často součástí výběrových řízení. Z časových důvodů jsme zatím větší praktické využití v novém prostředí Fénixu neprováděli,“ uvedla Jitka Čechová, head of trading TV & radio z mediální agentury Mindshare. Nejde o jedinou mediální agenturu, kterou software zajímá. „Nový software Fénix testujeme od podzimu loňského roku. Ačkoliv je software stále ve vývojové fázi a nějaké úpravy je třeba ještě provést, první dojmy jsou pozitivní. Co je pro nás velice důležité, je možnost ,zasáhnout‘ do dalšího vývoje softwaru tak, aby práce v něm co nejvíce vyhovovala koncovým uživatelům, TV buyerům. V tomto směru je software Mamut omezený a jakékoliv změny v něm jsou těžko proveditelné,“ uvedl Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia. Největší komerční televize Nova ani Prima se softwarem zatím nepracovaly.

BUY-IN2

Další novinkou pro letošní rok je nová verze nákupního systému BUY-IN2 pro mediální agentury. Přepracovaný systém bude nejdřív zaveden v jedné agentuře a následně pak bude postupně nasazován i u dalších klientů. Přinese nové funkcionality v podobě možností finančního plánování, propracovanějšího způsobu vytěžování dat a reportingu, elektronickou evidenci dokumentů aj.

Centrální částí systému je mediální plán pro evidenci všech inzerátů a s nimi spojených informací.

Systém nabízí správu databáze všech spolupracujících společností, kontaktů na ně a na jejich pracovníky a evidenci smluvních podmínek mezi agenturou a těmito společnostmi.

BUY-IN2 eviduje práci s klientem od prvního kontaktu nebo objednávky, rozpočty, rozplánování časového průběhu reklamních kampaní, práci s požadavky na mediální plán, preferenci určitých médií, interaktivní číselné i grafické vyjádření parametrů plánování apod.

Monitoruje i finanční toky inzerátů v různých úrovních a druzích cen (výpočty s použitím smluvních podmínek nebo ad hoc). Je možné v něm evidovat rezervace, objednávky, faktury a vypočítávat a zpracovávat bonusy aj.


Software Fénix má TV buyerům a plannerům ulehčit v mediálních tendrech plánování kampaní naslepo.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu