V pozadí příjemně plápolá krb, oko potěší bujné popředí žen a Béda Trávníček nakupuje v Mountfieldu za třetinu. Traktůrek, sekačky, plotové nůžky. Takové slevě odolá málokdo, co dodat, jak praví voice over na závěr. Ovšem ono k tomu co dodat je, protože podobné nabídky vzbuzují i otázky – například jaká je skutečná hodnota zboží, které se dá prodávat za třetinu? Opravdu jde technologický vývoj traktůrků tak dopředu, že je nutné v lednu vyprodat ty staré, aby bylo místo na nové, které se v únoru budou prodávat za trojnásobek? Nebo: jaký pocit má člověk, který si v Mountfieldu koupil traktůrek v září, a teď ho prodávají za třetinu? Tradice povánočních slev i pokračující recese na trhu podobným slevovým praktikám sice nahrávají, ale zatímco třeba u sezonní módy lze výprodeje pochopit, u Mountfieldu příjemné třetinové ceny zboží vzbuzují i nepříjemné pochybnosti o skutečné hodnotě zboží a značky, která ho nabízí.
Jakub Horák, producent