Nakupování v zimních výprodejích je mezi českou on-line populací velmi populární. V polovině prosince, kdy proběhlo dotazování, stačilo už něco nakoupit téměř 40 procent respondentů. Stejné procento lidí uvedlo, že nákup ve slevách plánuje, a jen pětina respondentů odpověděla, že žádný nákup nechystá.
V zimních slevách nakupují více ženy než muži a lidé do 35 let než starší. Ženy si častěji než muži pořizují oblečení, obuv a kosmetiku s drogerií. Muži více kupují elektroniku nebo výrobky spojené s telefonováním a internetem. Nábytek si častěji pořizují lidé ve věku 25-44 let než ostatní a domácí spotřebiče lidé starší 25 let.
Třetina respondentů míří za slevami jen do kamenné prodejny, pětina nakupuje pouze na internetu a zbytek kombinuje obě místa. Pro oblečení, obuv a drogerii míříme častěji do kamenných obchodů. Elektroniku a mobilní telefony kupujeme více na internetu. Domácí spotřebiče a parfémy kupujeme na obou místech přibližně stejně.
Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].
Které zboží nejčastěji v zimních slevách nakupujete a kde? n = 383 v %, respondenti, kteří už nakoupili nebo plánují nákup v zimních výprodejích/slevách
zdroj: OMD, Snapshots 2015