Nový rok s sebou přináší zajímavý přestup: z vedení digitální divize agentury Havas Worldwide Prague (Havas Worldwide Prague Digital) odešli čtyři manažeři, kteří 5. ledna spouštějí vlastní novou digitální agenturu. Pojmenovali ji Swimming Pool a zamířili s ní pod křídla Young & Rubicam, byť bude podle svých zástupců majetkově stroprocentně nezávislá. Na adresu Young & Rubicam na pražském Smíchově se také stěhuje.
Managing directorem Swimming Poolu se stal Peter Vijgen, bývalý ředitel divize Havas Worldwide Prague. Ředitelem klientského servisu bude Evan Boesenberg, který v Havasu působil jako digital brand director. Kromě nich přecházejí do nové firmy ještě Pavel Tůma, který byl global digital senior projektovým manažerem digitální divize Havasu a téže činnosti se bude věnovat i ve Swimming Poolu, a Tamas Foldesi, data & media director. Název Swimming Pool si agentura zvolila podle svých zástupců proto, aby si připomněla dětské vzrušení ze skoku do vody. Agentura se chce věnovat budování dlouhodobých citových vazeb mezi spotřebiteli a značkami.
„Svůj prostor vidíme především v digitálním strategickém poradenství a v dlouhodobé spolupráci,“ uvedl pro M&M Peter Vijgen. V Havasu měla uvedená čtveřice podle svých slov na starost práci pro globální i lokální klienty jako například Ceva, Eko-Kom, Nutrica, Reckitt Benckiser a Volvo. Podle kreativního ředitele Havas Worldwide Prague Edy Kauby její odchod agenturu nijak nezasáhl. „Šlo o neutrální, nijak nepřátelský rozchod, žádné drama,“ uvedl Eda Kauba. V agentuře teď podle něj probíhají pohovory s potenciálními zájemci, kteří by mohli bývalé kolegy nahradit, ale nejsou zatím ukončeny. (Více na str. 16)