Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Cola motivuje lidi k pohybu

Strach spotřebitelů z cukru a umělých sladidel v kontextu populárního zdravého životního stylu způsobil velké problémy i Coca-Cole. Společnost, která je proslulá oblíbeným černým kofeinovým nápojem, teď zažívá krušné chvíle. Klesají jí tržby, a tak realizuje úsporná opatření. Do roku 2019 chce globálně ušetřit přes 70 miliard korun a v následujících měsících propustí na 1800 zaměstnanců. V České republice však společnost takové problémy nemá a za loňský rok očekává růst.

Podle Kateřiny Eliášové, zodpovědné za komunikaci značky a public affairs ve společnosti Coca-Cola Czech Republic, neoznámila centrála společnosti konkrétní podobu úsporných opatření v jednotlivých zemích, tedy ani v České republice. „Zefektivnění organizační struktury je globální a na finální struktuře se teprve pracuje,“ uvedla Eliášová.

Česká Coca-Cola takové problémy nemá

Problematickým artiklem není samotný kolový nápoj, ale spíše ochucené minerální vody a čaje. Ačkoli globálně komunikuje Coca-Cola problémy, byl vloni podle Eliášové trh se sycenými ochucenými nápoji v České republice konsolidovaný: „Očekáváme, že díky dobrým prodejům během vánoční sezony by celkové prodeje v této kategorii za rok 2014 mohly dokonce překonat výsledky roku 2013.“

Reklama
Abovalve

Na nároky spotřebitelů reaguje společnost snižováním množství cukru v nápojích a jeho nahrazováním výtažky ze sladké rostliny stévie – například u značky Nestea. V letošním roce se chce zaměřit také na konkrétní programy, jež mají motivovat spotřebitele k aktivnímu pohybu. Nemělo by se však jednat o sponzoring.

V souvislosti s novodobým trendem zdravé životosprávy uvedla společnost před časem na některé zahraniční trhy Coca-Colu Life v netradičním zeleném obalu, která je slazená zmíněnou stévií. Prvním evropským trhem, na němž společnost výrobek testuje, je Velká Británie. V Česku jeho uvedení zatím neplánuje.


Kateřina Eliášová v Coca-Cole zodpovídá za komunikaci a public affairs od loňského června.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)