České rodiny nerady chodí na velké nákupy. Dvě třetiny nakupujících raději chodí do supermarketů pro chybějící zásoby několikrát týdně. Vyplývá to z průzkumu nákupního chování Čechů, který si nechala zpracovat společnost Billa Česká republika. Češi v dotazování uváděli, že nejdůležitější je pro ně cena zboží. Avizují-li obchody slevu, nalákají k nákupu 89 % z nich. Svou roli ale hraje také vzdálenost obchodu. Čechům však není lhostejné ani složení výrobků, které nakupují, a stejně ani země původu potravin. Jednoznačně preferují české potraviny (99 % dotázaných), naopak se vyhýbají polským (88 %). Podle průzkumu jsou také mezi českými spotřebiteli populární výrobky privátních značek supermarketů. Alespoň občas je nakupují tři čtvrtiny dotázaných, přičemž desetina jim dává přednost dokonce vždy. Průzkum připravila agentura Datank a zúčastnil se ho vzorek tisíce mužů a žen z celé ČR z různých sociodemografických skupin.