Češi velké nákupy neradi, zjistila Billa

České rodiny nerady chodí na velké nákupy. Dvě třetiny nakupujících raději chodí do supermarketů pro chybějící zásoby několikrát týdně. Vyplývá to z průzkumu nákupního chování Čechů, který si nechala zpracovat společnost Billa Česká republika. Češi v dotazování uváděli, že nejdůležitější je pro ně cena zboží. Avizují-li obchody slevu, nalákají k nákupu 89 % z nich. Svou roli ale hraje také vzdálenost obchodu. Čechům však není lhostejné ani složení výrobků, které nakupují, a stejně ani země původu potravin. Jednoznačně preferují české potraviny (99 % dotázaných), naopak se vyhýbají polským (88 %). Podle průzkumu jsou také mezi českými spotřebiteli populární výrobky privátních značek supermarketů. Alespoň občas je nakupují tři čtvrtiny dotázaných, přičemž desetina jim dává přednost dokonce vždy. Průzkum připravila agentura Datank a zúčastnil se ho vzorek tisíce mužů a žen z celé ČR z různých sociodemografických skupin.

null

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

fenomen
sparta_kybersikana
nový web-otvírák

MAM Exkluzivně v časopise

Monika Jančová, Orea
Fenomén
Fenomén
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay