Mediální zastoupení Atmedia, které při prodeji reklamy zastupuje menší, převážně tematické stanice, prochází v letošním roce výraznými změnami. Od Nového roku jej opustil ředitel české pobočky Petr Majerik, který nastoupil do mediálního domu Economia jako ředitel pro product management a business development. Řízením Atmedie byla dočasně pověřena Michaela Vasilová, která zde šest let působila na pozici strategic director. Podporována přitom bude zástupcem vedení Atmedia Group Tomaszem Puczkowským.
Atmedia přišla o Óčko
V letošním roce se přitom na českém trhu výrazně proměnilo i portfolio stanic, které Atmedia zastupuje. Stanice Óčka spadající pod vydavatelství Mafra odešly k novému obchodnímu zastoupení Primy Media Club. Měřené kanály Óčko a Óčko Gold přitom tvořily třetinu výkonu stanic zastupovaných Atmedií ve skupině mladších diváků 15-54 let (viz tabulka).
Media Club měl zájem rovněž o spolupráci se samotnou Atmedií, na které se ale nakonec nedomluvily. Podle informací M&M jsou však obě firmy schopné spolupracovat na ad hoc bázi u společných klientů. Atmedia chce absenci Óčka nahradit zastupováním nových stanic, prozatím jde o dětskou stanici Nickelodeon a od února přibude nová stanice o vaření TV Mňam, a také prodejem VOD reklamy.
Obrat nastal v Polsku
Situaci na českém trhu může ovlivnit i změna, která proběhla v sousedním Polsku. Tamní generální ředitel Marcin Boroszko v prosinci pro oborový titul Media & Marketing Polska uvedl, že kvůli ztrátě většiny klientů na televizním trhu tu nevidí možnost pokračovat. Podle jeho slov však mají v České republice a Maďarsku pobočky Atmedie dále pokračovat.
Také na českém trhu ale probíhají spekulace o možném prodeji Atmedie, v této souvislosti se jako o zájemci hovořilo o televizi Prima či vydavatelství Mafra. Podle polského listu by měl mít o všechny pobočky Atmedie zájem Gazprom.
Petr Majerik na konci roku 2014 opustil vedení Atmedie a nastoupil do Economie. Českou pobočku Atmedie zatím povede Michaela Vasilová.