Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Čekají nás optimalizace mediálních rozpočtů

Mediální konzumace se znatelně mění. Vlivem rostoucích cen jsou spotřebitelé tolerantnější vůči reklamě, uvádí Kantar.

Odborníci z výzkumné agentury Kantar každoročně připravují globální studii Media Trends and Predictions, která přináší shrnutí nejdůležitějších zjištění z velkých mediálních studií a výzkumů za uplynulý rok. Studie představuje pět zásadních témat pro rok 2023:

  • Budoucnost sledování médií
  • Dopad inflace
  • Vývoj využívání dat
  • Rozvoj mediálních technologií
  • Cesta k uhlíkové neutralitě

Pro každou z těchto oblastí studie nabízí rozbor klíčových trendů, které ovlivnily vývoj v roce 2022, a zároveň prognózy pro začínající rok. V následujícím textu vám přinášíme to nejdůležitější ze zmíněné studie a identifikujeme možná východiska a příležitosti, které mohou marketéři využít.

Reklama
Know

Při nadále prohlubující se snaze ušetřit na straně diváků lze očekávat i do budoucna stále větší ochotu ke sledování obsahu s reklamou, bude ale významně záležet na příjmových možnostech diváka.

Roztříštěné strategie ve sledování médií
Ať už se jedná o televizní vysílání nebo VOD (video on­‑demand) platformy, streamovací služby směřují k budoucnosti s rozmanitou škálou strategií. I přes určité nasycení trhu v roce 2022 a úspory na straně diváků související se zhoršující se ekonomickou situací, lze sledovat stále narůstající zájem o on­‑demand platformy. V souvislosti s tím dochází k roztříštění cílových skupin, kdy pro každou je potřeba vytvářet odlišnou komunikační strategii a nové modely komunikace. Například platforma YouTube se přesunula od modelu založeného na financování z předplatného na model financování z reklamy. Netflix i Disney+ zavedly reklamou podporovaná schémata k přilákání nebo udržení cenově citlivých zákazníků. Současně výzkum Kantaru v UK, USA a Německu ukázal postupně zvyšující se ochotu diváků SVOD (subscripted VOD) platforem sledovat reklamy, pokud to pro ně znamená zlevnění předplatného dané služby. Při nadále prohlubující se snaze ušetřit na straně diváků lze očekávat i do budoucna stále větší ochotu ke sledování obsahu s reklamou, bude ale významně záležet na příjmových možnostech diváka.

Další strategií k doručení obsahu divákům pak byla diverzifikace samotného vysílaného obsahu podle skupin sledujících. Prime Video a YouTube nyní nabízejí živý sport, Paramount plus zas specifické živé streamy zaměřující se na konkrétní divácké žánry, jako například na fanoušky Star Treku. Paradoxně tak začíná docházet k přibližování „on­‑demand“ platforem ke klasickému lineárnímu televiznímu vysílání.

Celý text o probíhaících i očekávaných změnách v mediální konzumaci si můžete přečíst v aktuálním vydání Marketing & Media 1/2023.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)