Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Trojan zase v čele

Nielsen Admosphere a Český národní panel ve spolupráci s AKA opět zjišťovaly, koho Češi v reklamách milují.

V soutěži o nejlepšího herce v reklamě letos Ivan Trojan obhájil své loňské vítězství. V posledních osmi ročnících zvítězil celkem čtyřikrát. V letech 2016 a 2017 dominoval díky spotům T­‑Mobile, letos i loni hájil barvy Český drah.

Nejlepší herec či herečka je každoročně vyhlašován na základě robustního reprezentativního výzkumného šetření, kterého se letos zúčastnilo přes osm tisíc respondentů Českého národního panelu. Ten má v tuzemsku k dispozici 65 tisíc respondentů. Všechny panely European National Panels pak pracují s více než 160 tisíci panelisty z pěti zemí.

Celý výzkum by se neobešel bez lety prověřeného monitoringu reklamy českého Nielsenu, který pečlivě eviduje všechny premiérové TV reklamy se známou osobností či maskotem. V tomto ročníku lidé hodnotili přes 250 unikátních spotů, v nichž účinkovalo více než 150 osobností, a k tomu 180 spotů s 80 maskoty.

Reklama
ČEZ

Souhrnná ceníková cena TV reklamy v období od září 2021 do srpna 2022 přesahovala 68,5 miliardy korun. Z toho byla téměř čtvrtina alokována do spotů s osobností či maskotem.

Ivana Trojana jsme v hodnoceném období mohli vidět 2750krát. Ceníková hodnota těchto reklam se vyšplhala mírně přes 58,5 milionu korun. Druhý se umístil Petr Štěpánek a Bandi Vamos s pouhými 19 miliony korun. Významně větší objem investic jsme zmonitorovali u Tomáše Měcháčka s Tomášem Jeřábkem s inzercí za 380 milionů.

Každá sociodemografická skupina má své vlastní preference. Ivan Trojan boduje především u žen, které velmi kladně ohodnotily i Lukáše Langmajera či Jiřího Bartošku. Naopak muži oceňují například Petra Čtvrtníčka či lezce Adama Ondru. Mladí respondenti do 24 let dávají přednost Davidu Pastrňákovi nebo Jenovéfě Bokové. U nejstarší skupiny nad 55 let vystoupala nejvýše lyžařka Petra Vlhová.

Žebříček maskotů ovládlo Zlaté prasátko z Kofoly úspěšně navazující na dnes již legendární vánoční reklamu s Josefem Poláškem.

Zdroj: Nielsen Admosphere / ČNP, N=8170, internetová populace 15+, září 2021 – srpen 2022

Více informací o umístění dalších herců, nejlepší reklamě smaskotem či osobnostní nebo data o postojích Čechů k reklamám s maskoty a celebritami najdete v aktuálním vydání Marketing & Media 48/2022.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)