Naši čtenáři si zaslouží víc než levnou RTB reklamu, usoudilo vedení Bloomberg Media. Od nového roku ji bude prodávat jen napřímo.
Největší globální byznysová a finanční mediální skupina s téměř 100milionovým měsíčním publikem oznámila, že od ledna nebude prodávat reklamu na svých webech a v mobilních aplikacích prostřednictvím otevřených aukcí programatických systémů třetích stran. Následuje tak trend, kdy stále více vydavatelů v zámoří dochází k přesvědčení, že vyšší příjmy od čtenářů lze generovat zlepšením uživatelské zkušenosti. Proto se snaží upravovat své platformy v duchu teze „audience first“, což mimo jiné znamená omezení reklamních ploch.
Věříme, že nemá smysl umožňovat marketérům, aby oslovovali naše ctěné publikum za lowcostovou cenu a neoptimální kreativou.
Scott Havens, CEO Bloomberg Media
„Spojujeme se s tím nejcennějším publikem – je vysoce úspěšné, vysoce informované a mezi obchodníky velmi vyhledávané. Proto se musíme více přizpůsobit uživatelské zkušenosti těchto novodobých lídrů,“ říká Scott Havens, CEO Bloomberg Media, a pokračuje: „Z toho důvodu jsme se rozhodli učinit zásadní krok ve vývoji moderního digitálního prostředí. Od 1. ledna už neumožníme třetím stranám prodávat našemu publiku reklamu skrz otevřené aukce, nebo jiné nepřímé poptávkové kanály. Pokud značky budou chtít zasáhnout naše publikum, budou muset spolupracovat přímo s naším mediálním týmem.“
4 důvody omezení prodeje reklamy přes otevřené aukce podle Scotta Havense:
- Chceme vytvořit lepší ekosystém pro naše uživatele. Snížení objemu reklamy a počtu výzev k akci umožní snadnější konzumaci obsahu a zrychlí naše platformy.
- Chceme, aby naši partneři z řad značek měli co nejčistější prostředí, ze kterého budou moci zapojit naše stomilionové publikum globálních decision makerů. Jejich kreativní kampaně budou mít více prostoru, aby zasáhly ty správné lidi mnohem efektivnějším způsobem.
- Věříme, že nemá smysl umožňovat marketérům, aby oslovovali naše ctěné publikum za lowcostovou cenu a neoptimální kreativou. Dáváme přednost vytvoření oboustranně výhodnějšího vztahu přímým partnerstvím se značkami.
- Využijeme naše platformy k propagaci našich talentů, globálních akcí, podcastů, pořadů a vlastního obsahu.
Pro vydavatelství Bloomberg Media, které zažilo velice úspěšný rok 2021, představuje příjem z reklamy 50 procent celkových příjmů. Předplatné se na nich podílí zhruba z 25 procent, když téměř 40 procent z 380 tisíc digitálních předplatitelů nepochází ze Spojených států. Přestože prodej reklamy prostřednictvím otevřených aukcí představuje jen pět procent z inventory vydavatelství, rozhodnutí by se podle společnosti mělo projevit poklesem krátkodobých příjmů z reklamy s vidinou dlouhodobých zisků. Jinými slovy: počáteční ztráty v programatické reklamě časem vyrovná zvýšení spotřeby obsahu a transformace čtenářů v předplatitele.
„Náš nedávný úspěch nám umožnil učinit toto rozhodnutí, vyrovnat se s okamžitým dopadem na příjmy a investovat do budoucí kondice naší značky dynamickým a konkrétním způsobem. Jsem přesvědčen, že tím získáme větší a více angažované publikum, což v konečném důsledku povede k posílení inzertního byznysu a zdravějšímu byznysu s předplatným,“ dodal Havens.