Od vzniku Binance v roce 2017 jsem měl možnost spolupracovat se stovkami projektů z celého světa. Marketing byl ve většině případů jejich nejslabší stránkou.
Kryptoprojekty často zakládají developeři, kterým marketingové znalosti chybí a neznají proto efektivní cesty, jak svůj projekt promovat a přilákat uživatele. Pro projekty není lehké najít zkušené markeťáky do týmu, nebo marketingové agentury, které problematice blockchainu rozumějí. Nedostatek marketingových expertů v kryptu je logický. Existují jasné důvody, proč tomu tak je. Krypto je stále velmi mladé odvětví a má svá specifika.
Osvědčené marketingové strategie u kryptoprojektů aplikovat nelze. Oproti marketingu standardních produktů se totiž výrazně liší přístupem k ,zákazníkům’’. Ti jsou společnostmi vnímáni jako spolutvůrci či investoři. Komunita, spíš než cílové publikum, je totiž spolutvůrcem kryptoprojektů. Proto musí být marketingová strategie vždy silně ,pro komunitní’’ a reflektovat potřeby lidí, spíše než potřeby firmy.
Projekty se tak mnohem častěji, než po standardních marketingových službách, poohlížejí po tzv. ,community manažerech”. U většiny kryptospolečností jsou zásadními hodnotícími kritérii pro výběr ,community manažerů’’ porozumění blockchainu a nápady, jak nadchnout komunitu kryptoinvestorů. Vhodný kandidát pro takovou pozici nepotřebuje pět let praxe v marketingu. Důležitými parametry jsou koncepční myšlení, chuť vzdělávat se a sledovat úspěšné projekty. Takový člověk najde uplatnění v kryptu relativně jednoduše.
Poptávka po lidech nadšených do krypta výrazně převyšuje nabídku. Jen v Binance máme v současnosti téměř 2000 volných pozic. Proto pokud uvažujete o kariérní změně, je nejlepší čas se o blockchain a jeho použití začít zajímat. Čeká na vás zajímavé ohodnocení a ve většině společností navíc můžete pracovat na dálku. Mnoho příležitostí nabízí krypto i pro marketingové agentury. Ty by měly pracovat na lepším porozumění kryptoměn a blockchainu. Usilovat o edukaci svých specialistů a hledat možnosti, jak blockchain využít. Mohou pak oslovit nové segmenty a otevřít si dveře k zajímavým spolupracím.