Cannes Lions ocenil nejkreativnější efektivitu, strategii a transformaci

Na festivalu kreativity zaujaly projekty proměňující zemědělství, výrobu kůže nebo rehabilitaci vězňů.

V prosluněném Cannes už skončil třetí den festivalu kreativity, který ve středu 22. června večer rozdal další sérii ocenění pro kampaně, jež uspěly v globální konkurenci. Níže přinášíme výběr z kampaní, které získaly ceny nejvyšší – Grand Prix.

Kategorie: Kreativní efektivita
Contract for Change pro Michelob Ultra od FCB Chicago/New York, USA

Mezi 21 oceněnými zaujal porotu kategorie nejvíce projekt, který pro značku Michelob Ultra ze skupiny AbInbev připravila agentura FCB. Snaží se v USA více rozšířit udržitelné zemědělství, které se aktuálně praktikuje jen na jednom procentu obhospodařovávané půdy v zemi. Přechod na organické zemědělství totiž trvá tři roky a zemědělcům kvůli němu klesají výnosy. Pivovar se zavázal nejen pro to, že bude prvním „organickým zákazníkem“ farmářů, ale také že od nich bude za vyšší cenu vykupovat i suroviny produkované během transformačních let.

https://www.youtube.com/watch?v=FLY1V0mdRlw

Kategorie: Kreativní strategie
The Breakaway pro Decathlon od BBDO Belgium, Belgie

Grand Prix si v konkurenci celkově 19 oceněných kampaní za kreativní strategii vysloužil projekt zaštítěný Decathlonem, jenž pomáhal v rehabilitaci vězňům. Ti založili e-sportovní cyklistický tým, trénovali a přes platformu Zwift závodili s třemi miliony cyklistů po světě. Závodili i proti týmu s ministrem spravedlnosti, který program rozšířil na všechny věznice v Belgii. Kampaň už mimo jiné uspěla v soutěži Epica, kde rovněž získala dvě Grand Prix.

Kategorie: Kreativní transformace byznysu
Piñatex pro Dole Sunshine Company a Ananas Anam od L&C, New York, USA

Porota nejvyšší cenu mezi celkem devíti projekty v náročné kategorii přiřkla projektu, jenž se snaží proměnit zpracování kůže, tedy obor, jenž vedle ropného průmyslu jedním z oboru nejvíce znečišťujících životní prostředí. Jeden z největších zpracovatelů ananasu proto ve spolupráci se společností Ananas Anam využil listy této rostliny, které jsou jinak odpadem, k výrobě alternativní kůže – Piñatexu. Výrobky z něj už se dají najít i na českých e-shopech.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Dobré ráno, Česko
Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Beatrice Cornacchia
Veronika Burešová
Aritium
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024
MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024