Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tanec, který bojuje s Parkisonem

Agentura TBWA\Paris se s neziskovkou France Parkinson snaží zvýšit povědomí o nejneznámější ze známých nemocí.

Parkinsonova choroba je druhým nejčastějším neurodegenerativním onemocněním na světě po Alzheimerově chorobě. Přesto ji veřejnost příliš nerozumí a často ji spojuje jen se třesem. I ten lidé zlehčují, zvlášť ve případech, kdy jde o nemocné vyššího věku. Lidé trpící Parkinsonovou chorobou ovšem stíhá řada dalších projevů nemoci – zpomalený pohyb, ztuhlost sval, třes při odpočinku, poruchy spánku, problémy s mluvením, soustředěním i psaním a tak dále.

To všechno pro zvýšení povědomí o nemoci a přispění na její výzkum poutavě reprezentuje kampaň neziskové organizace France Parkinson a agentury TBWA\Paris. Více než minutový spot produkovaný společností Badass Films v režii Normana Batese představuje život s onemocněním jako baletní tanec měnící se v boj s příznaky, které překážejí v běžném životě.

Reklama
ČEZ

Ve Francii je ročně diagnostikováno 25 tisíc lidí a do roku 2030 toto číslo může narůst o 56 procent, což by znamenalo, že by nemocí trpěl 1 ze 120 lidí nad 45 let. V Česku nemocí podle odhadů trpí 10-15 tisíc lidí. Je nevyléčitelná a neví se, co ji způsobuje. I proto je její výzkum důležitý.

Vedle France Parkinson výzkum podporuje například i nadace herce Michaela J. Foxe, který ji založil už v roce 2000 a od té doby na podporu výzkumu věnovala přes jednu miliardu dolarů. Jemu byla nemoc diagnostikována už ve třiceti letech věku, ačkoli je nejčastěji odhalována po padesáti letech věku.  V Česku se výzkumu věnuje například Národní ústav duševního zdraví či institut Ceitec Masarykovy univerzity.

Vizitka kampaně:

Klient: France Parkinson
Agentura: TBWA\Paris
Produkce: Badass Films
Režie: Norman Bates

Picture of Jakub Křešnička

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. V Marketing & Media se věnuje převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)