V lednu zavřelo v nákupních centrech šestnáct prodejen s módou

V lednu podle statistik retailové databáze Shopingy zavřelo v českých nákupních centrech 61 prodejen, 38 jich otevřelo. Nejvíce uzavřených odchodů bylo opět v kategorii módy.

Srovnávat čísla s loňským rokem nemá podle CEO Shopingy Jan Hübnera význam, vzhledem k loňskému lockdownu.

Větší množství zavřených prodejen, konkrétně 16, připadlo na kategorii módy. Ve statistikách figurují například i Fusakle, které v Česku i na Slovensku expandují v rámci pop-up konceptů a jejích hlavní sezóna vrcholila před vánočními svátky.

Z příchozích do přehledu promlouvá i diskont Tedy, který otevřel svou prodejnu v Praze ve Vivo Hostivař a v Stop Shop Tábor.

Podle Jana Hübnera je nejdůležitějším rysem uplynulého roku, že nedošlo k otřesu nájemnické struktury obchodních center. „Nákupní centra ve většině případů přistoupila na úpravy nájemného ve prospěch nájemců, a to hlavně v případě klíčových hráčů jako je například řetězec H&M,“ říká Hübner s tím, že často docházelo k okamžitému převzetí uzavřených prodejen majetkově spřízněnými značkami.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Andrea Štěpánová
Tomáš Pravenec
Bohém Bolek Polívka
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)