V lednu podle statistik retailové databáze Shopingy zavřelo v českých nákupních centrech 61 prodejen, 38 jich otevřelo. Nejvíce uzavřených odchodů bylo opět v kategorii módy.
Srovnávat čísla s loňským rokem nemá podle CEO Shopingy Jan Hübnera význam, vzhledem k loňskému lockdownu.
Větší množství zavřených prodejen, konkrétně 16, připadlo na kategorii módy. Ve statistikách figurují například i Fusakle, které v Česku i na Slovensku expandují v rámci pop-up konceptů a jejích hlavní sezóna vrcholila před vánočními svátky.
Z příchozích do přehledu promlouvá i diskont Tedy, který otevřel svou prodejnu v Praze ve Vivo Hostivař a v Stop Shop Tábor.
Podle Jana Hübnera je nejdůležitějším rysem uplynulého roku, že nedošlo k otřesu nájemnické struktury obchodních center. „Nákupní centra ve většině případů přistoupila na úpravy nájemného ve prospěch nájemců, a to hlavně v případě klíčových hráčů jako je například řetězec H&M,“ říká Hübner s tím, že často docházelo k okamžitému převzetí uzavřených prodejen majetkově spřízněnými značkami.