Legenda komunikačního byznysu a zakladatel skupiny WPP Martin Sorrell odhaduje, že v příštím roce půjde ekonomický růst ruku v ruce s růstem digitálního trhu. Zmínil to na konferenci Zeta Global při diskusi se CEO stejnojmenné společnosti Davidem Steinbergem.
Jako úvodní řečník konference Zeta Global popsal, jak se byznys od doby, kdy v 70. letech působil v Saatchi & Saatchi změnil. „Tehdy byly patrné dva trendy. Jedním byla globalizace, druhým digitální transformace a vzestup technologií,“ citoval Adweek Sorrella.
Expert na komunikaci rovněž namítl, že dříve společnosti sledovaly příjmy, prodeje, ale současně si hlídaly i čistý zisk. Nicméně situace se změnila a čím dál více společností v reklamním průmyslu se soustřeďuje zejména na tržby. A tento trend plně souvisí s digitální expanzí.
Růst tedy logicky Sorrell přisoudil i své digitálně orientované společnosti S4 Capital. Odhadl, že se zvyšujícím se HDP budou v USA bobtnat i marketingové rozpočty. Růst také podpoří fiskální a měnové podpora ze strany americké vlády.
„Když roste HDP, je jasné, že se musí investovat do marketingu,“ sdělil zase Steinberg Adweeku. „Když HDP klesne, jako tomu bylo v loňském roce, vidíme, že průměrné investice do marketingu spadnou ze dvou procent globálního HDP na jedno procento,“ doplnil ještě Steinberg.
Digitální transformace nabrala na síle během pandemie a zapříčinila růst investic do digitálního marketingu, protože mnohé značky se začaly více orientovat na e-commerce. Ze situace tak těžily zejména digitální agentury.