Zlínská prodejna Datart na Čepkově jako první ze sítě otestovala elektronické cenovky. Automatizace procesu má řetězci umožnit rychleji reagovat na cenové výkyvy na trhu a ulevit zaměstnancům od manuální práce.
„V následujících letech budeme cenovkami postupně osazovat i další prodejny. Obchody budeme vybírat podle velikosti, návštěvnosti a celkové atraktivity z pohledu zákazníka,“ uvedl Jan Horák, manažer konceptu prodejen Datart.
Společnost zároveň hledá pro cenovky další využití. Mohou sloužit i jako elektronické knížky, ve kterých se dá přepínat mezi obrazovkami. „To nabízí další využití, jako například rozšíření o další zobrazované informace. Může se jednat o stav skladových zásob v prodejně nebo informace o dárku k produktu. V rámci omnichannelu budeme hledat zajímavé řešení toho, jak propojit prodejnu s internetovou stránkou prostřednictvím QR kódu a odkázat tak na podrobnější informace o produktu. Cenovky mohou také zákazníkovi usnadnit orientaci v prodejně, pro rychlou navigaci se například umí rozsvítit,“ shrnuje Horák.
Podobně postupuje i řetězec Albert, který za poslední rok nainstaloval ve svých obchodech po celé České republice téměř 300 000 elektronických cenovek. Celkově jich má už 600 000 a využívá je každá třetí prodejna. Do konce roku je plánuje zavést v další desítce obchodů.