Značka Sony ukazuje v globální kampani na PlayStation šachy ve zcela jiném pojetí a snaží se chytit na jejich současné vlně popularity.
Jedním z trochu nečekaných „vítězů“ pandemie, alespoň z hlediska sportu, se staly šachy. Způsobil to také zčásti kouzelný seriál Netflixu běžící v době prvních karantén Dámský Gambit. Některé stránky či aplikace umožňující hru proti sobě zaznamenaly ve Velké Británií nárůst až o 400 procent. Seriál o šachové šampionce v podání herečky Anye Taylor-Joy bojující se závislostí, si na nedávném udílení amerických televizních cen Emmy odnesl hlavní cenu za nejlepší minisérii a získal i ocenění za režii.
Na obnovenou vlnu popularity šachu se rozhodla vsadit značka Sony, která v nové globální kampani na konzoli PlayStation ukazuje tichou a přemýšlivou hru v jiném světle. Kampaň z dílny agentury adam&eveDDB zavede diváky do futuristické metropole, kde šachové figurky obživnou a hrají na zcela jiné šachovnici.
Hru zahajují králové ve svých věžích mrakodrapů, dále se samozřejmě objeví bojující pěšáci, motorkáři, kteří reprezentují koně a střelci závodící ve sportovních autech a na konec i dvě královny. Jak už to v šachu občas bývá, neopěvovaným hrdinou, který rozhodne, je dlouhou dobu opomíjený pěšec, který se dostane na vrchol mrakodrapu a zasadí šachmat.
„Tento spot provede diváka na zcela novou cestu prostřednictvím jedné z nejstarších a nejuctívanějších her historie. Na pozadí fantastického města se hra řídí pravidly a omezeními a vidíme, co se stane, když jeden hráč vzdoruje konvencím a rozhodne se dokázat, že hraní nemá žádné limity,“ uvedl režisér Francois Rousselet.
Vizitka kampaně:
Agentura: adam&eveDDB
Chief Creative Officer: Richard Brim
Copywriter: Edward Usher
Art Director: Xander Hart
Režisér: Francois Rousselet
Produkce: Riff Raff Films