Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Oživení spouští kampaň, bojuje za „slepičení“

Nezisková organizace podporující oznamovatele na své nové kampani spolupracuje s vítězkami soutěže Young Lions.

Každý pátý Čech se setkal v práci s neetickým nebo nezákonným jednáním. Často šlo o drobné krádeže, úplatky nebo porušování bezpečnosti práce. Málokdo věc oznámil, často kvůli obavám o zaměstnání. Přitom včasné oznámení může zachránit lidské životy či finanční prostředky. Když už se někdo ozve, je podle průzkumu společnosti Behavio 30 procenty lidí označován za „práskače“.

S touto situací bojuje novým projektem nezisková organizace Oživení, která se už od roku 2014 zasazuje o podporu a ochranu whistleblowerů neboli oznamovatelů. Kampaň, která startuje 14. června a poběží celý měsíc na sociálních sítích, si dává za cíl zvýšit povědomí o tématu, zlepšit postavení oznamovatelů a sdílením skutečných příběhů dodat odvahu těm, kteří se proti nepravostem dosud neozvali.

Reklama
MMcite

„Dosud jsme téma komunikovali zejména odbornými texty a studiemi, nyní naopak chceme vzbudit zájem o toto důležité téma a oslovit též mladší cílové skupiny,“ uvádí Marcela Janíčková, manažerka pro PR a komunikaci v organizaci Oživení. „Proto v kampani pracujeme s výrazným vizuálem a slovní nadsázkou ‚vyslepičit‘, která má upoutat pozornost a přivést člověka ke skutečným příběhům, informacím a konkrétní odborné pomoci,“ dodává.

Koncept komunikace a vizuály pro Oživení vytvořily Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z agentury Qusion. Ty s návrhem kampaně pro oživení zvítězily v letošním ročníku soutěže Young Lions v kategorii Digital. „Je příjemné vidět, že náš soutěžní nápad může posloužit k reálným účelům a mít skutečný dopad. Pro téma se nadchli i kolegové z agentury,“ říká Kateřina Marešová. S AMI Digital se neziskovka Oživení domluvila i na zajištění placené podpory a realizaci kampaně.

„Vítězkám se podařilo whistleblowing leckdy negativně vnímaný jako udavačství převést do pozitivního úhlu pohledu tím, že vedle jejich ‚vyslepičit‘ přidaly ještě horší ‚ututlat‘. Projektu dodaly tváří kampaně v podobě slepice i humor. Myšlenku měly navíc propracovanou od snahy o šíření povědomí až po aktivační detaily,“ okomentoval jejich práci prezident poroty Young Lions pro Digital Martin Svetlík, creative strategy lead v McCann Prague.

Během kampaně zároveň proběhne Světový den whistleblowerů, jenž připadá na 23. června a oceňuje významnou roli oznamovatelů nejen v boji proti korupci. Kampaň organizace Oživení také připomene, že v Česku dosud není zákon na ochranu oznamovatelů. „Oživení proto aktivně podporuje vznik zákona, který nastaví pravidla pro oznamování protiprávních jednání na pracovišti,“ dodává Janíčková.

Kampaň poběží na sociálních sítích Facebook, Instagram a LinkedIn. Oživení s ní pomohou i další neziskové organizace a počítá se také se zapojením influencerů. Na webu oziveni.cz bude též možné hlasovat k jednotlivým varovným příběhům z kampani či anonymně sdílet podobné zkušenosti.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)