Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

KOMENTÁŘ: Česká gastro scéna vstává z popela

Konečně se zdá, že život gastro podniků se vrací do normálu. Už třetí týden mohou návštěvníci i dovnitř a na počtech otevřených podniků i jejich tržbách je to znát.

Zařízení, která dokázala zachovat provoz, aktuálně jedou na plné obrátky. Zavřených zůstává už jen 14 procent těch, co fungovala před pandemií. A tržby o uplynulých víkendech dosahovaly hodnot loňského léta, kdy byl vrchol sezony.

Dobře se daří zejména podnikům, které využily pandemii k vylepšení procesů a digitalizaci. Podle našich zjištění mají dokonce o pětinu vyšší tržby než loni touto dobou. Vedle slunečného počasí, které zvedá obrat až o desítky procent, pomáhají návštěvnosti i hokej a fotbal.

Reklama
Know

To, že fanoušci byli hladoví po sportovních přenosech v oblíbených podnicích, vidíme především na sportbarech. Ještě nedávno měla zavřeno celá třetina, nyní už 9 z 10 obnovilo provoz. Zájem o společné fandění „u piva“ ještě lépe ilustruje nárůst tržeb. V pondělí, kdy na Euru padl legendární Schickův gól z poloviny hřiště, vyskočily tržby sportbarů bezmála na dvojnásobek předcovidových hodnot.

Navzdory výraznému rozvolnění stále zůstávají podniky, které si zatím výskat nemohou. Diskotéky a noční kluby sice nemají zákaz provozu ani omezenou otevírací dobu, stále ale čelí zákazu živé hudby a tance. Omezují se tak na tradiční gastroslužby, případně sledování sportovních utkání, což pro mnohé de facto znamená absolutní stopku.

Jiné je to v případě barů. I když necelá pětina zůstává zavřená, tržby se za poslední dva týdny vyšvihly k předcovidovým hodnotám. Noční život se vrací. Otazník visí nad tradičními hospodami a pivnicemi. Ty otevřené se podle všeho nemají zle, ale stále je příliš brzo na hodnocení, kolik jich covidu padne za oběť.

Ve všech krajích je znát nástup letní sezony a tržby rostou o desítky procent, Praha se však jako jediná stále potácí v minusu. Chybí jí zahraniční turisté a dá se očekávat, že ani prázdniny to nezachrání (stejně jako loni). Turistů určitě bude míň než dřív a rezidenti odjedou. Tuzemský turismus nicméně pomáhá ostatním lokalitám. Nejlépe si tradičně vedou jižní Čechy, jižní Morava a oblast Krkonoš. 

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)