Podle studie asociace Interactive Advertising Bureau (IAB) a konzultační společnosti PwC loni stouply v roce 2020 příjmy z reklam v podcastech meziročně o 19 procent na 842 milionů dolarů. Do roku 2023 by podle odhadů měly stoupnout na dvě miliardy dolarů.
Podcasty byly v první polovině roku 2020 také negativně ovlivněny tím, jak lidé přestali dojíždět do práce, což je činnost, kdy se poslechu věnuje velká část sledujících. V druhé polovině roku však už přišel růst s tím jak světové brandy využívaly více digitální formáty jako streamované video a právě podcasty. Na růstu se nejvíce podepsal poslední kvartál, kdy příjmy vzrostly dokonce o 37 procent. Během tří let by podle odhadů mohly dosáhnout dvou miliard dolarů, což odpovídá 2,5 násobku současných příjmů.
Na celkových příjmech se více než dvěma třetinami podílely takzvané Dynamic ad insertions (DAI). DAI pomáhá cílit na posluchače reklamu flexibilními formáty, například podle jejich poslechové historie, regionu nebo třeba aktuálního počasí. Tento marketéry oblíbený formát využívá například Pandora, Spotify nebo iHeartMedia.
Stále větší než poloviční podíl odpovídá reklamě, kterou řeknou samotní tvůrci, ale stoupl i podíl objemu reklamy vytvořené dopředu. Čtení reklamních sdělení většinou samotnými tvůrci dokládá, že je i brandy začínají více rozeznávat jako influencery s tím, jak si budují obsahem svou vlastní věrnou komunitu.
Marketéři se v posledním kvartále zaměřili více na lidi přehrávají podcasty z chytrých zařízení. Podle IAB budou útraty do reklamy v podcastech dále růst s tím, jak velké značky budou hledat cesty k publiku, jehož pozornost bývá vysoká. A více peněz v odvětví zase povede k tlaku na kvalitnější obsah, důležitý bude i další růstový potenciál jednotlivých kanálů. Na poli podcastů v uplynulých měsících docházelo k řadě akvizic, jak se jednotliví hráči snažili rychle získat co největší základnu posluchačů.