Google slibuje více možností pro reklamy

S blížícím se koncem cookies třetích stran společnost rozšiřuje inzertní nástroje a formáty i partnerství s e-shopy.

Technologický gigant Google, který se rozhodl ukončit podporu cookies třetích stran, se snaží udržet inzerenty rozšiřováním možností pro reklamu a propojováním dnes dostupných prostředků. „Představujeme nové nástroje, které vám pomohou představit příběh vaší značky od jejího objevení zákazníky po nákup,“ uvedl závěrem minulého týdne Bill Ready viceprezident Googlu pro obchod a platby.

Google chce například prakticky všem zadavatelům zpřístupnit nástroj Customer Match, jenž k cílení reklam využívá „first-party“ data obchodníků. Zároveň do všech modelů atribuce budou integrovány YouTube a displej, čímž se usnadní sledování reklam na těchto platformách. Více inzerentům se také otevře Performance Max, jenž umožňuje plně automatizovaný mechanismus k nákupu reklam. Nástroj je zatím v betaverzi, široce dostupný by měl být v průběhu letoška.Zároveň budou také představeny tři nové formáty založené na poloze uživatele. První z nich jsou automatické návrhy, které ukazují polohu provozu zadavatele, když uživatelé vyhledávají na Google. Druhé navigační reklamy se zobrazují v mapách Google, když je lidé používají. Třetím formátem jsou „podobná místa“, která ukazují na obdobné typy obchodů v blízkosti, pokud je původně hledaný podnik aktuálně zavřený.

„Spustili jsme také možnost vyzkoušení make-upu s pomocí vylepšené reality. Spouštíme také podobný nástroj, s jehož pomocí budou moci nakupující vyzkoušet, jak vypadá oblečení na postavě,“ dodal Ready.

Zmínil také možnost promoce věrnostních programů inzerentů – u zboží, které chce uživatel koupit, se ukážou i akční nabídky z věrnostního systému a tlačítko pro jeho propojení s google účtem či přihlášení do věrnostního programu.

Google taktéž rozšiřuje spolupráci s online tržišti. Po nedávno oznámeném partnerství se Shopify, jež by mělo obchodníkům umožnit snazší integraci s nástroji technologického giganta, se rozbíhají podobná partnerství s platformami WooCommerce, GoDaddy a Square.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk