Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Máme dobře našlápnuto, hlásí agenturní sítě. Po roce se vracejí k růstu

WPP si meziročně polepšila o 1,8 procenta, Interpublic a Publicis Groupe o 2,8 procenta a Omnicom o 0,6 procenta.

Největší agenturní síť světa WPP si pochvaluje silný start roku. Dosáhla tržeb téměř 2,9 miliardy liber (86,5 miliardy korun). To představuje meziroční růst o 1,8 procenta a organický růst tržeb o 6,3 procenta.

Z pohledu pěti nejvýznamnějších trhů rostla nejrychleji Čína (+18,3 %), mírně i Británie, Německo a USA. Indie meziročně o půl procenta klesla. Nejvyšší šéf WPP Mark Read (na úvodní fotografii) si pochvaloval, že se sítí vyplácí zaměření na e-commerce, digitální média a technologie. Toho podle něj využívají zadavatelé, kteří se snaží podpořit růst svých byznysů na trzích, jež se začínají vzpamatovávat z krize způsobené pandemií. WPP v tom má pomoci i datová společnost Choreography, kterou síť nedávno uvedla na trh.

Reklama
ČEZ

„Podařilo se nám už také zajistit několik významných kontraktů letošního roku, jako je globální kreativa pro značku Absolut, globální média pro JP Morgan Chase, provoz technologií pro Salesforce či kreativa na americkém trhu pro Sam’s Club. Jsme též potěšení obnovením partnerství s americkým námořnictvem,“ dodal Read,

Našlápnuto do zbytku roku

Ve stejný den jako WPP zveřejnila své výsledky i skupina Interpublic. Ta dosáhla během prvního čtvrtletí čistých tržeb lehce přes dvě miliardy dolarů (43,7 miliardy korun), což představuje meziroční zlepšení o 2,8 procenta. Organický růst tržeb činil 1,9 procenta.

„Na silném startu letošního roku budeme nadále stavět. Za předpokladu, že se naplní předpokládané postupné oživení globální ekonomiky, očekáváme za celý rok 2021 dosažení organického růstu mezi pěti a šesti procenty,“ uvedl šéf skupiny Philippe Krakowsky.

Vedení skupiny si podobně jako další sítě chválilo talentované zaměstnance, zaměření na technologie a odpovědnou práci s daty, digitální média a brand safety. Finančně pak společnosti pomohlo mimo jiné i snížení základních platů zaměstnanců, které patřilo k reakcím na ekonomické dopady pandemie. Skupina pak také ušetřila na výdajích za nemovitosti a kanceláře.

Mírný nárůst tržeb z celosvětových operací už dříve ohlásila i skupina Omnicom. Té se za první čtvrtletí roku podařilo poskočit vzhůru o 0,6 procenta, na 3,43 miliardy dolarů (73,8 miliardy korun). Zlepšení firma přičetla kurzovým změnám a výsledkům akvizic a dalších změn v byznysu. Ačkoli Omnicom vykázal meziroční organický pokles tržeb o 1,8 procenta, je situace lepší než loni.

„Do budoucna očekáváme organický růst,“ uvedl během hovoru s analytiky CEO skupiny John Wren. „Odvedli jsme dobrou práci, abychom zlepšili kompetence napříč naším portfoliem a budeme nadále investovat především do oblastí precizního marketingu, marketingových technologií, digitální transformace, obchodu médií a zdravotních služeb,“ dodal.

Skupina nyní výsledky rozčleňuje do nových oblastí. Nejlépe se dařilo CRM precision marketing, kam spadají služby poradenských, marketingových a digitálních agentur, zde nárůst činil 7,2 procenta. Služby spojené s péčí o zdraví stagnovaly. Nejhůře dopadla oblast CRM experiental, kam spadá například pořádání eventů, zde meziroční pokles činil 33,2 procenta.

Překonané očekávání

Síť Publicis Groupe dosáhla za první čtvrtletí tržeb takřka 2,4 miliardy eur (62,3 miliardy korun). Z pohledu reportovaných výsledků jde sice o pokles 3,6 procenta, skupina ale hlásí organický růst (pokračující operace, bez kurzových změn) tržeb o 2,8 procenta.

Očekávání výsledky překonaly především díky výkonu amerického a asijského trhu. CEO skupiny Arthur Sadoun pak také chválil získávání nového byznysu a vypíchl zajišťování médií pro L’Oréal v Číně, globální kreativu pro Infiniti či datové služby pro AB InBev.

Z pohledu regionů se Publicisu nejlépe vede v USA, odkud má 60 procent tržeb. Mezi obory se nejlépe daří péči o zdraví, která přidala 24 procent a roste čtvrtý kvartál za sebou.

Z největších komunikačních sítí chybí už jen výsledky skupiny Dentsu, která je tradičně zveřejňuje až v květnu.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)