Soutěž oceňuje projekty maloobchodů a D2C značek, které vylepšují zákaznickou zkušenost a pomáhají tím celý obor posouvat kupředu.
RetailX, americká platforma zaměřená na inovace a digitalizaci v maloobchodě, pořádá druhý ročník soutěže Brand Experience Awards. Jejím prostřednictvím upozorňuje na obchodníky, kteří v „nové éře retailu“ pomáhají měnit pravidla interakce se zákazníky, jejich zapojení a loajality. Zavedením nových nástrojů a strategií pro zkušenosti se značkou (brand experience), totiž podle pořadatelů nejen vyzývají konkurenční hráče, ale posouvají kupředu celý obor.
Do soutěže, která vyhlásí vítěze během srpnového dvoudenního veletrhu retailX v Chicagu. První uzávěrka pro nominace je 7. dubna, konečná pak 7. června. Podle pořadatelů může každý bez poplatku nominovat maloobchodní či D2C brand až do tří kategorií. Těch je celkem deset: digitální inovace; pop-up, eventy, partnerství a jiné brandové aktivace; obratové strategie; marketingové kampaně pro kompletní zákaznickou cestu; retence a věrnost zákazníků; mobilní a sociální optimalizace; strategie a technologie tržišť; design obchodu zkušenostní maloobchod; sjednocování obsahu a obchodu a zkušenosti s logistikou a „poslední mílí“.
V loňském prvním ročníku patřily mezi oceněné projekty Anomalie a Rebag za digitální inovace, The Vitamin Shoppe a Boost Mobile za design obchodu, Microsoft a The Groomsman Suit za obratovou strategii či Soft Surroundings a Yves Rocher za mobilní a sociální optimalizace.