Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nevychytaný Super Bowl

Automobilka GM svými spoty udělala reklamu spíš Norsku. Jeep vlastní krátký film radši stáhl.

Automobilka General Motors ve svém spotu pro americký Super Bowl vyhlásila spolu s komiky Willem Ferrellem, Kenanem Thompsonem a Awkwafinou válku Norsku, které vede v prodeji elektromobilů na hlavu. V kampani prohlašuje Ferrell s humorem, že Nory v honbě za vítězstvím Ameriky „praští do ksichtu“, zmiňuje fackovací souboj Olafa makrelou a nebo chce celou zemi nachytat tím, že jim objedná pět milionů pizz.

Jenže ve spotu, jenž GM vyšel podle odhadů ceníku inzerce CBS pro finálový zápas NFL na více než 11 milionů dolarů, nakonec osazenstvo reklamy dorazí do jiných zemí. Podobně se i za vtip oceňovaný spot tak trochu minul účinkem.

Reklama
ČEZ
https://youtu.be/yCy-a_E2I3s

Třeba klipem propagované vozy Hummer EV a Cadillac Lyriq se do prodeje na americkém trhu dostanou až na podzim a v prvním čtvrtletí 2022. Toho okamžitě využily automobilky, které už svoje elektromobily prodávají. Norská odnož Audi reagovala na kampaň „No Way, Norway!“ svými online spoty „Don‚t Hate, Imitate“, kde herec Kristofer Hivju, představitel Thormunda Obrozhouby z Hry o trůny, vysvětluje, že Nory je lepší napodobit, protože se neperou. A když už, tak lososem a ne makrelou.

Body pro Ford

Ford ve svém spotu představil elektrické SUV Mustang Mach­‑E, v němž jsou rozváženy pizzy po Oslu. Na rozdíl od GM, Ford tento model prodává už i v Evropě. „Vyzývat na souboj zemi, kde ani neprodávám to, po čem je poptávka, je hodně odvážný krok,“ komentovala kampaně Melissa Bradley, profesorka Georgtownské univerzity a dodala: „Blahopřání pro Ford, jemuž se podařilo to, čeho chce dokázat každá reklama během Super Bowlu, získat si pozornost světového publika.“

Norský řetězec Circle K představil ve své reakci uvítací píseň pro Ferrella a ukázal i pro něj rezervované místo u dobíjecí stanice.

Organizace Visit Norway s pomocí dětí zemi představila, včetně návodu, jak ji najít, aby Ferrell opět neskončil v „ne tolik důležitých zemích“ jako je Švédsko, Finsko nebo dokonce Rusko.

Rychle reagovala i norská premiérka Erna Solberg, která na Twitteru ukázala, jak jí chutná pizza a upřesnila, že Ferrell by jich měl objednat 5,4 milionu, aby vyšlo na všechny obyvatele severské země.

https://twitter.com/erna_solberg/status/1356666920217567232

Korunu tomu pak nasadila rektorka Agderské univerzity Sunniva Whittaker. Ve dvouminutovém spotu na YouTube se sarkasticky omlouvá nejen za náskok v elektromobilitě, ale též rychle zametá stopy i za dalšími výdobytky, které by Američané mohli závidět — veřejné zdravotnictví, roční mateřskou a dokonce i výzkumný projekt na další využití vypotřebovaných baterií z elektromobilů. Univerzitě drahý spot GM pomohl k suverénně nejpopulárnějšímu videu na jejím kanále, počet zhlédnutí překonal 800 tisíc a stále roste.

Springsteen nesjednotitel

Konkurenčnímu Jeepu se zase vymstil husarský kousek, když přesvědčil zpěváka Bruce Springsteena k vůbec prvnímu účinkování v reklamě. V dvouminutovém filmu „The Middle“společně vyzývali rozdělenou americkou společnost ke sjednocení.

Automobilka se ale reklamu po několika dnech rozhodla stáhnout z oběhu. Přišlo se totiž na to, že Springsteen byl loni v listopadu zatčen za řízení pod vlivem alkoholu. Místo drahého spotu ze Super Bowlu Jeep zhruba před týdnem nasadil reklamu „The Road Ahead“, jež s odkazem na dědictví nejen ve vývoji automobilů ukazuje, kam se chce značka vydat do budoucna.

https://www.youtube.com/watch?v=66qsVzYPUmc

Jeep celou situaci nechtěl komentovat, vzhledem k tomu, že Springsteenův případ se teprve bude řešit u soudu. Odborníci oslovení serverem Marketing Dive ovšem upozorňují, že ono rychlé stažení spotu s jedinečným ambasadorem značky může být i reakcí na to, že reklama samotná příliš nezabodovala. Volání po sjednocení totiž na rozdělenou veřejnost nezafungovalo. Příznivci republikánů se vymezovali vůči liberálnímu Springsteenovi, na demokraty je zase příliš brzy se snažit přiblížit lidem, kteří schvalují nebo omlouvají útok extrémistů na Kapitol.

„Z desítky nejdiskutovanějších kampaní ze Super Bowlu byl okolo spotu Jeepu negativní sentiment. Volání po sjednocení vede v únoru 2021 ironií osudu spíše k rozdělování,“ uvedl Kellan Terry, šéf komunikace společnosti Brandwatch.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)