Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

KOMENTÁŘ: Zkušená obchodnice Jitka

Tak jo, virus se drží, nikoho to nebaví, tím méně estrádní umělce, jejichž existence se zpravidla definuje kontaktem s publikem, a následným zhmotněním na bankovním kontě. Pokud ale člověk není Dua Lipa, musí se ohánět jinak. České zpěvačky sázejí na sociální média, komerční spolupráci a charitu.

Začněme Lucií Vondráčkovou, která vypouští nový videoklip asi každou druhou noc, a daří se jí výborně. Nedávno vzkřísila i Samera Issu a přestože v klipu ho zase pohřbila, na YouTube dosáhli úctyhodných 380 000 zhlédnutí. Lucka pak své online partě servíruje reklamu na jazykové kurzy z kuchyně nebo super drahý parfém, o kterém nikdo nikdy neslyšel. Mě by bavila nějaká smysluplnější spolupráce, sílu brandu na to má. Co taková marmeláda z českého ovoce od Mlsného Filipa?

Pak je tady Lucie Bílá, která od tygřice z pódia přesedlala na čaje a kávu, balí celá rodina, a prodává skrz magicky esoterické texty — zkrátka webshop plný vůní a kouzel. Co mě mrzí je, že produkty nemají žádnou certifikaci, například FairTrade. Lucie ale přispívá z prodeje na dobročinné účely a kdyby při výběru dodavatelů jukla i na ty šedé zóny jako pracovní podmínky farmářů ve výrobě a distribuci surovin, které prodává, bylo by to jiný kafe! Vrr.

Reklama
Know

Vítězkou předvánočního korona‑maratonu je pro mě jednoznačně Jitka Zelenková, od nynějška už navždy s přízviskem Obchodnice, protože na takhle mazanou taktiku nepřišla ani @dararolins_vermi, a že ta se s 700 000 insta followers snaží. Dokážu si představit to zklamání, když Jitka nakoupila tisícovku bavlněných triček prémiové gramáže a místo, aby je s podpisem prodala na šňůře po koncertech, zůstala jí na šňůře ve skladu.

Jenže! Zpěvačka se rozhodla udělat radost zdravotníkům a ošetřovatelům a neutratit ani korunu. Naopak — ještě na tom vydělává. Jedno takové tričko z jemného úpletu od Jitky stojí v e‑shopu kolem 300 korun. Když ale jemnocitný fanoušek zaplatí o trochu víc — rozuměj o 60 procent, dostane jedno triko domů a jedno poputuje do nemocnice. Cena za dobročin‑nost se vyšplhá na 489 korun bez poštovného. Náklady a výnosy si každý čtenář MAM dokáže spočítat. Good job, Jitka, máme si co říct.

Autor: Petr Chadraba, communication business partner sustainability innovation / Clean Energy Services, Ikea Švédsko

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)