Až do 26. února je možné posílat přihlášky do třetího ročníku „diamantové soutěže“, která hodnotí kampaně podle originality kreativního nápadu a kvality exekuce. V kompletně ženské porotě je i Dora Pružincová z DDB Prague.
Diamanty jsou věčné. Ikonický a zlidovělý slogan, s nímž v roce 1945 přišla Frances Gerety pro společnost De Beers, inspiroval i globální soutěž, která je po legendární marketérce pojmenovaná, a jejíž třetí ročník letos probíhá. Přihlášky do Gerety Awards je možné posílat do pátku 26. února. Práce budou hodnoceny podle originality kreativního nápadu a kvality exekuce. Na veškeré kampaně je nahlíženo ženskýma očima – ženy přeci jen stojí až za 80 procenty všech nákupních rozhodnutí. Rozhoduje o nich také kompletně ženská porota.
V takzvané Grand Jury, která finální ocenění, je mimo jiné Karen Blackett, country manažerka WPP pro Velkou Británii a CEO britské GroupM, Jessica Apellaniz, šéfka kreativy pro Mexiko a latinskou Ameriku v Ogilvy Mexiko, či Maria Gräfin von Scheel-Plessen, globální šéfka pro média a reklamu v Montblanc Germany.
Česko má v porotě vlastní reprezentantku – Doru Pružincovou, která je od letošního dubna šéfkou kreativy DDB, předtím deset let působila ve VML&R a Y&R, kde od roku 2015 také řídila kreativu. Mimo jiné se dostala na seznam talentů podle magazínu Forbes 30 pod 30 a její práce posbíraly mnoho ocenění, mezi nimiž bylo i 14 lvů z Cannes Lions. Je členkou jedné z výkonných porot, které rozhodují o umístění projektů na shortlistu a práce posuzují z deseti různých zemí (Německo, Maďarsko, Itálie, Francie, Velká Británie, USA, Kanada, Nigérie, Singapur a Chile).
Práce, které se objevily v éteru mezi 1. lednem 2020 a deadlinem soutěže, je možné přihlásit do deseti „řezů“, jak Gerety Awards říkají v diamantové terminologii kategoriím. Jde o komunikaci, craft, zábavu, zdraví, humor, inovace, média, farmacii a Work For Good (projekty prospěšné pro uživatele i celý svět). Pro jednu přihlášku je cena nastavena na 290 eur. Ve hře jsou pak ještě dva portfoliové řezy – pro agenturu roku a produkční společnost roku (cena přihlášky je 600 eur).
Loni bylo v soutěži uděleno jedno Grand Prix, které získala v řezu komunikace kampaň s plesnivým burgerem pro společnost KFC od agentur Publicis Groupe, Ingo a David.
V prvním ročníku bylo Grand Prix rozdáno pět – hned dvě z nich (řezy komunikace a craft) získala kampaň Viva la Vulva pro značku Libresse ze skupiny Essity od agentury AMVBBDO.
Pro třetí ročník soutěže prošla Gerrety Awards oživením brandu spojeným s novým webem z dílny studia Here.We.Go. Nejen, že ještě propracovaněji využívá motivu diamantů, ale ještě více dává vyniknout tomu hlavnímu – porotkyním soutěže. „Tone of voice je feminní a zároveň sebevědomý, elegantní ale též provokativní. Koncept odrazu světla a lesku diamantu s perfektním řezem se zrcadlí v kvalitě ocenění i žen, které jsou její součástí,“ uvedla k tomu Louise Sloper, zakladatelka studia Here.We.Go.