Kampaň Fyzika stihla za rok od svého vzniku vyhrát na šesti festivalech. „Ocenily všechny složky spotu,“ říká její režisér Marek Partyš.
Ceny za kreativitu spotu, efektivitu kampaně, ale i první zlato pro českou režii na Ciclope Festivalu stihla vyhrát reklama Fyzika na podporu neziskovky Brontosauři v Himálajích, kterou Marek Partyš režíroval takřka přesně před rokem v Malém Tibetu. „Mám rád, když se ve spotu sejde storytelling a humor. Když můžu vytvářet různé charaktery, jejich mikrosvět a netradiční situace, které tenhle set up dokáže nabídnout. Vše tohle se ve spotu potkalo,“ říká Marek Partyš v rozhovoru k videu, za jehož kreativou stojí agentura McCann Prague a vzniklo v produkci Bistro Films.
Fyzika navazuje na spot z roku 2018 Jágrláma, který režíroval také Marek Partyš. I díky němu si získal důvěru místních pro další natáčení. „Klukovi, co hrál ve spotu hlavní roli, dodnes neřeknou jinak než Jardo,“ říká Partyš s úsměvem.
Odvážný humor se pak objevuje i v sérii spotů, které Marek Partyš režíroval pro Českou spořitelnu a její službu George. Kreativu měla na starosti agentura VMLY&R. „Ta série mi přišla na místní poměry nebývale odvážná a jsem hrozně rád, že jsem u toho mohl být,“ říká k ní režisér.
Naopak horor připomíná spot, který vznikl pro tuzemskou pobočku řetězce Ikea a její iniciativu proti domácímu násilí. Vznikl opět v produkci Bistro Films s kreativní agenturou Triad Advertising a režisér Marek Partyš se podílel i na jeho kreativě. „Spojili jsme se už ve fázi briefu od klienta, mohl jsem tam vnést koncept duchařiny, který si nakonec klient vybral,“ vzpomněl režisér ke spotu, který zaujal po celém světě.
Dalším loňským úspěšným Partyšovým spotem, jenž je zároveň nezvykle dlouhý, je reklama Rohlik.cz vytvořená za spolupráce interního týmu a kreativního dua Wilhelm Kinga. Produkci zajistila společnost Bistro Films. „Myslím si, že podobné poučky jako oslovení do pěti sekund jsou pro reklamu příliš mechanické. Nejde na to spoléhat paušálně a je třeba rozlišovat a neustále zapojovat lidskou intuici, vhled, kreativu,“ říká k dlouhým spotům Partyš.