Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Očkovací kampaně ve světě: různé přístupy, stejný cíl

Emoce, vyvracení mýtů či odkazy na vědu se objevují v zahraničních kampaních na podporu očkování.

V Itálii vyroste kvůli očkování 1500 pop-up pavilonů od architekta Stefana Boeriho, jenž spolu s týmem konzultantů stojí i za logem a vizuální podobou italského projektu vakcinace. Komunikační i architektonický koncept vznikl na žádost italského zvláštního komisaře Domenica Arcuriho a byly vytvořeny zdarma.

Britská charitativní organizace Jewish Care, která poskytuje zdravotní a sociální služby židovské komunitě, spustila na podporu vakcinace zaměstnanců, klientů i veřejnosti kampaň odkazující na populární filmy Krotitelé duchů.

Reklama
Know

Kampaň farmaceutické společnosti Pfizer k její nové vizuální identitě vytvořené ve spolupráci se studiem Team odkazuje na využití vědy pro rozvoj medicíny, včetně vyvinutí vakcíny na covid-19. Firma se vedle toho hlásí i podílu na rozšíření penicilinu a antibiotik, k vývoji lepší injekční jehly či očkování proti obrně. Na vědu odkazuje i dlouhodobá komunikace značky se sérií spotů Science Will Win.

Polská kampaň je založená na emocích. Ukazuje, že díky očkování budou lidé zase moci vidět svoje příbuzné a třeba i navázat na koníčky, kterým se společně věnovali, než přišla pandemie. Pod společným hashtagem sdílí polský stát i ostatní informace k očkování.

Slovensko v kampani vyvrací mýty spojené s očkováním. Jde na to ovšem lépe, než české ministerstvo zdravotnictví. To proslulo infografikou s obří injekční stříkačkou.

Starší kampaně:

Spread the Vax Facts

V roce 2019 připravila Amélie Company kampaň pro společnost CDPHE – Immunization. Její slogan zněl „Spread the Vax Facts“ a měla zlepšit velmi nízký stav proočkovanosti dětí v Coloradu. Kamapaň zahrnovala stránky Spreadthevaxfacts.com a direct mail na zdravotnická zařízení, včetně letáků určených rodičům.

Vax to the Max

Agentura Havas vytvořila na konci roku 2019 inzerát pro americký časopis Medical, Marketing and Media kampaň, jež měla vytvořit protipól rostoucímu antivax hnutí. V souvislosti covidovou pandemií je tato myšlenka znovu aktuální.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu