Jaké jsou mzdy specialistů, accountů i vedoucích pracovníků digitálních agentur? Jak se měnily jejich příjmy, zjišťoval průzkum Fragile media.
„Jako spolumajitel středně velké digitální agentury (40+ lidí, 160 mil. Kč obrat) s vybudovanou manažerskou strukturou (CEO, mid‑level management, team leadeři) jsem postrádal seriózní zdroj informací o mzdách a benefitech těchto klíčových lidí. Proto jsem se na LinkedInu obrátil na ředitele podobných agentur s prosbou o vyplnění dotazníku v Google Forms,“ říká Daniel Kafka, ředitel Fragile media.
V půlce srpna zveřejnil na LinkedIn výzvu, během dvou týdnů se mu sešlo 32 vyplněných dotazníků. A jaké bylo zjištění o mzdách? „Obecně platí, že čím větší agentura, tím vyšší jsou mzdy. Jako u většiny pozic je ale rozdíl v tom, zda je člověk zaměstnán na hlavní pracovní poměr (HPP), nebo funguje jako fakturant na vlastní IČO, kdy si většinou přijde na o něco málo více peněz,“ vysvětluje Daniel Kafka. V průzkumu se však objevují i agentury, které mají pro oba typy zaměstnanců stejné platové úrovně.
Zajímavý je v rámci průzkumu, který zveřejňujeme v aktuálním vydání MAM, i pohled na to, jak ředitelé firem vnímají hodnocení mzdové úrovně přímo svými zaměstnanci. „Většina z nich si myslí, že platí spíše nadprůměrně a určitě funguje i korelace mezi vysokým vnímáním mzdové úrovně a reálné úrovně platů,“ říká Daniel Kafka a dodává, že za povšimnutí ovšem také stojí, že nízké hodnocení (3; na škále od 0 do 10, kde 10 je nejvyšší) daly agentury s poměrně nadstandardními mzdami. Na druhou stranu i jedna mimopražská agentura platící své zaměstnance spíše podprůměrně, dala vysoké hodnocení (8).
Celý průzkum najdete v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 5. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.