Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Miton posiluje sekci duševního zdraví. Investuje do Terap.io a spouští fond

Tuzemský „internetový cirkus“ Miton se rozhodl dále posílit své portfolio v oblasti duševního zdraví. Pod svá křídla získal po investici do psychedelické kliniky Psyon a londýnské společnosti Wavepaths nyní nově platformu Terap.io. 

„Věříme trendu, že využití psychedelik pro duševní zdraví bude něco, co bude stále více tématem i pro širší veřejnost a postupně se zlepší legislativa i společenská a politická přijatelnost. Chceme být u toho vývoje a pomoci mu. Máme už čtyři investice tohoto typu – londýnský Wavepaths, psychedelickou kliniku Psyon a dva projekty, o kterých ještě nemluvíme. A další hledáme,“ uvedl CEO David Špinar v nedávném rozhovoru pro MAM. Jedna z investic je tak nyní odtajněna. 

Wavepaths zprostředkovává hlubokou relaxaci a léčení díky počítačem generované hudbě přizpůsobené na míru konkrétnímu posluchači. Zakladatelem  je neurovědec Mendel Kaelen. Psyon je první českou psychedelickou klinikou, zaměřuje se na problematiku psychedelických látek a terapie. Stojí za ní přední čeští výzkumníci a terapeuti.

Reklama
ČEZ

Investice do oblasti duševního zdraví má v rámci skupiny na starosti především partner Václav Štrupl. Miton celou divizi dále posílí vznikem nového fondu Miton Psychonauts a v rámci něj má připravených dalších několik desítek milionů korun na podobné investice. Mezi hlavní oblastí zájmy Miton Psychonauts patří psychedelika a rozšířené stavy vědomí, lepší porozumění vlastnímu zdraví a dostupnější péče díky inovacím, využití technologií pro rozvoj nových léčebných postupů, vztah k technologiím a jejich využití pro sebepoznání a vědomý život a výzkum vědomí a poznávání reality. 

Duševní zdraví je určující pro budoucnost lidstva

„Ačkoliv se v západní společnosti máme po materiální stránce čím dál lépe, na úrovni prožívání jednotlivce nám dobře není. Duševní zdraví je přitom bez přehánění určující pro budoucnost lidstva. To, jak se cítíme, předurčuje způsob, jakým žijeme. Jaké vytváříme vztahy, jak se chováme ke svému okolí a životnímu prostředí,“ komentuje vznik fondu, do kterého Miton vkládá vlastní peníze, jeho partner Václav Štrupl.

Terap.io cílí na to udělat psychoterapii dostupnější a snížit možné bariéry pro lidi, kteří by rádi odbornou pomoc vyhledali. Ať už výběrem a doporučením terapeuta, nebo díky online formě odstraněním geografických bariér nebo možných předsudků okolí. U Mitonu se nabízí i možné propojení s projektem Psyon.

„Dle výzkumů dokáže být online terapie stejně účinná jako ta tváří v tvář, navíc můžete vybírat z širšího spektra odborníků, než když musíte zohlednit vzdálenost. Online terapii je taky snazší využít, aniž by o tom vědělo vaše okolí, přitom právě obavy z toho, co tomu řeknou lidi, mnohým z nás brání terapeuta vyhledat,” vysvětlují cíle Terap.io jeho zakladatelé Olga Kunertová, Jan Sasínek a Chádí El-Moussawi.

Na světě trpí diagnostikovanou depresí přes 300 milionů lidí, nějakou formu duševních obtíží mát podle odhadů až desetina světové populace. V České republice se hovoří o problémech až tří milionů lidí. Podle prognóz odborných studií mají duševní poruchy do roku 2030 globálně způsobit náklady ve výši 16 bilionů dolarů. Do toho všeho poslední studie ukazují i alarmující čísla ohledně úkosti a depresí mezi dospívajícími v éře sociálních sítí, nyní vše ještě zesílené v některých případech o nucenou sociální odluku od přátel.

V minulém týdnu představila své řešení pro online terapi také platforma Hedepy, kterou vytvořili zakladatelé marketingové agentury Brain One. Do 24 hodin garantují rezervaci online video setkání s certifikovaným psychoterapeutem. „Hledání pomoci i sezení jsou anonymní. Setkání s terapeutem probíhá online přes videohovor. Klient za terapeutem nikam nedojíždí a na výběr má odborníky z celé ČR,“ uvedl Roman Zámečník, který má na starosti vývoj produktu.

Sektoru e-zdravotnictví současná opatření kolem koronaviru dodala sílu, příkladem může být lékařská online poradna uLékaře.cz, které během letošního roku zaznamenala strmý nárůst zájmu. 

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)