Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Agresivita zabíjí! Pojišťovny spouští kampaň proti nezodpovědným řidičům

Na světě je nová preventivní kampaň zaměřená na častý problém tuzemských řidičů a tím je agresivita za volantem. Zatímco téměř 9 z 10 řidičů je přesvědčeno o rostoucí agresivitě za volantem, u sebe ji přizná jen pět procent lidí. Česká asociace pojišťoven proto rozjíždí kampaň Agresivita zabíjí.

Češi často jezdí rychle, nedodržují bezpečnou vzdálenost a občas ani nedávají přednost tam, kde by měli. Málokdo si ale uvědomuje, že nebezpečné jsou i reakce ostatních řidičů na tyto situace. Sedm z deseti řidičů se alespoň někdy nechá vyprovokovat k agresivní jízdě. Vysokou míru agresivity na českých silnicích dokazují i výsledky průzkumu agentury STEM/MARK, který vznikl před realizací kampaně od České asociace pojišťoven (ČAP), na níž spolupracuje Besip i Policie ČR. 

Spouštěčem agresivity je mnohdy chování jiných účastníků silničního provozu, a to nejen nebezpečné praktiky, jako je myškování nebo vybržďování. Více než třetina tázaných přiznává, že je „do varu“ přivede pouhá pomalá jízda jiných řidičů.

Reklama
MMcite

„Negativní emoce se snadno šíří a agresivita tak spouští řetězovou reakci, která zvyšuje riziko vážných nehod,“ varuje výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.

Z průzkumu, který pro ČAP provedla agentura STEM/MARK, mimo jiné vyplývá, že téměř 90 procent lidí je přesvědčeno o vzrůstající agresivitě řidičů, ale z agresivního řidiče se přitom považuje jen pět procent z nich. Alarmující je také to, že téměř každý desátý řidič už někdy záměrně vybržďoval vozidlo za sebou. Ve spojení s tím, že 78 procent řidičů při jízdě někdy překračuje povolenou rychlost a 63 procent nedodržuje bezpečnou vzdálenost, je to alarmující statistika. „Pokud jde o nejzávažnější projevy agrese na silnicích, jako je lepení se na vozidlo před sebou, vybržďování, vysoká rychlost v místech, kde se pohybují chodci a cyklisté, či nebezpečné předjíždění, je třeba jasně trestat a přitvrdit postihy za takový způsob jízdy,“ říká Tomáš Neřold, vedoucí oddělení Besip Ministerstva dopravy

Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s dopravní psycholožkou Vlastou Rehnovou připravila na webu www.agresivitazabiji.cz možnost otestovat si své vlastní chování za volantem. Kampaň Agresivita zabíjí staví na emotivních televizních a rádiových spotech, popisujících konkrétní nebezpečné situace s fatálními následky, a to nejen pro samotné účastníky dopravních nehod, ale i pro jejich blízké. Rozběhne se také bannerová reklama, kterou doplní i tištěná inzerce. Veškeré aktivity v rámci kampaně jsou financovány z Fondu zábrany škod. 

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu