Po zmrazení pracovního trhu, které logicky následovalo v době nouzového stavu, se nyní přední české PR agentury opět poohlížejí po nových zaměstnancích. A poptávka není jen po „lidech na digitál“, disciplíně, kterou krize výrazně podpořila. Obsazují se i seniornější pozice, které zahrnují tradiční formy komunikace, vztahy s médii a péči o klienta.
„Ještě před měsícem agentury spíše vyčkávaly. Nyní se pravděpodobně jedná o efekt tendrů, jejichž vyhodnocení se v důsledku koronaviru zpozdilo a zadavatelé je uzavřeli později, než je zvykem. Otázkou je, jestli se jedná jen o přechodný efekt, nebo tento stav vydrží. Rozhodne příští rok,“ říká Pavla Mudrochová, výkonná ředitelka APRA.
Stejně jako v marketingu, i v public relations se bezprostředně po začátku pandemie začalo šetřit. V důsledku toho je aktuálně na trhu množství odborníků z řad „dohodářů“ (více v aktuálním čísle týdeníku Marketing & Media). Firmy, které nabírají, tak nyní mají daleko větší výběr. Před krizí byla přitom situace naprosto opačná. Odborníci na seniornější pozice se hledali jen složitě.
O nové kandidáty má nyní zájem například Bison & Rose. Agentura poptává extrovertní adepty s plynulou znalostí angličtiny a citem pro psaní a gramatiku. Pozici client manažera obsazují podle serveru Jobs.cz také ve FleichmannHillard. Adept či adeptka má mít na starosti korporátní klientelu z oblasti průmyslu, zdravotnictví, financí či poradenství. V AMI Communications hledají posilu na post senior account manažera/ky a v PR. Konektor account directora pro FMCG.