Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tržby skupiny Omnicom se propadly téměř o čtvrtinu

Za druhé letošní čtvrtletí se tržby americké sítě reklamních a PR agentur propadly na 2,8 miliardy dolarů. Z jednotlivých oborů, kterým se Omnicom věnuje, rostlo jen zdravotnictví. Regiony padaly všechny.

Zatímco za loňské druhé čtvrtletí dosáhla globální agenturní síť Omnicom tržeb převyšujících 3,7 miliardy dolarů a zisku více než 370 milionů dolarů, během letošního druhé kvartálu byly tržby o 24,7 procenta nižší na úrovni 2,8 miliard dolarů a skupina se propadla do ztráty 24,2 milionu dolarů. Za propady mohou podle společnosti dopady koronavirové pandemie.

„Šlo o bezprecedentní poklesy napříč všemi obory, jimž se věnujeme. Jedinou výjimkou bylo zdravotnictví,“ uvedl k výsledkům Philip Angelastro, výkonný viceprezident a finanční ředitel skupiny.

Reklama
MMcite

Zmiňovaná oblast zdravotnictví rostla meziročně o 3,2 procenta, zatímco příjmy z reklamy klesly o 26,6 procenta, PR o 13,9 procenta, CRM  pro zákaznické zkušenosti se propadlo o 25,6 procenta a výkon a podpora CRM dokonce o 27,6 procenta. Ve srovnání s loňským rokem se propadly tržby i z pohledu všech regionů, kde Omnicom působí. Nejmírnější pokles vykázal asijsko-pacifický region (-18,6 procenta), nejhůře dopadl Blízký Východ a Afrika (-39,4). Pokles v Severní Americe i Evropě přesáhl 29 procent.

Globální šéf Omnicomu John Wren pak během hovoru s analytiku uvedl, jakými změny, jež popsal jako „obtížné a na stálo“, se skupina snažila s poklesy byznysu vyrovnat. Šlo například o propuštění 6100 zaměstnanců z celkového počtu zhruba 70 tisíc pracujících nebo zmenšení plochy kancelářských prostor. Došlo také k dočasnému snížení mezd vedoucích pracovníků, zmražení náborů, či omezení najímání externích spolupracovníků.

Už před skupinou Omnicom zveřejnila výsledky za druhé čtvrtletí i skupina Publicis Groupe. Ta dosáhla tržeb téměř 2,3 miliardy eur, které ale také vykázaly organický propad o 13 procent. Poklesy pak také vykázaly všechny regiony – nejhorší byla situace též pro region Blízkého Východu a Afriky, který stejně jako Evropa klesal o 23,5 procenta. Obdobně jako v případě Omnicomu se také meziročně zhoršily výsledky ve všech oborech podnikání s výjimkou zdravotnictví, jež rostlo dvouciferným tempem.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)