Informačně náborové kampaně spouští prakticky ve stejnou dobu poradenská společnost i pražská městská část. Vedle snahy nalákat nové zaměstnance je spojuje i snaha o posílení brandu. Radnice vyvrací stereotypy, PWC dává vědět, že jí záleží na rovnováze pracovního a soukromého života.
Co vám na veřejné správě vadí? A proč váháte k nám jít pracovat? S takovými otázkami odstartovala vlastní náborovou kampaň městská část Praha 10. Chce v ní ukázat fungování radnice i příběhy stávajících zaměstnanců, bourat stereotypy spojené s úřednickou profesí a rozšířit skupinu lidí, kteří se hlásí na jednotlivé pracovní pozice.
„Mnoho lidí má představy o fungování úřadů, které ne vždy odpovídají realitě. Odráží se to pak v jejich přístupu z pozice občana i při hledání zaměstnání, kdy například o radnici vůbec neuvažují,“ shrnuje tajemnice úřadu Jana Hatalová. „Chceme otevřít téma ,úřednických profesí‘ jako takové a zároveň se soustředit konkrétně na naše pracovní místa a naše zaměstnance,“ dodává.
Kampaň, kterou společně vytvořilo personální a tiskové oddělení úřadu, poběží několik měsíců s jednotným názvem Rozsvěcujeme úřad. Její součástí budou videa, podcasty, texty a další příspěvky, které bude městská část prezentovat na všech svých komunikačních kanálech. V první fázi bude uvádět na pravou míru vyjádření samotných lidí, kteří k nim dostanou prostor zejména na sociálních sítích. Následně budou formou krátkých medailonků představeni jednotliví zaměstnanci. V poslední etapě pak přijde samotná náborová kampaň na jednotlivá – i déle neobsazená – místa. Mezi ně patří zejména pozice na stavebním úřadě, což je podle radnice problém prakticky všech městských částí.
Hlavně se odlišit
Kampaň poradenské společnosti PwC z pera agentury Konektor Social cílí na absolventy ekonomických vysokých škol hledající první zaměstnání na plný úvazek. Druhotným cílem kampaně je i celková podpora brandu PwC jako společnosti, pro kterou jsou důležité nejen profesní schopnosti, ale také rovnováha pracovního a soukromého života.
„Náborová komunikace Velké čtyřky mezi sebou bývá snadno zaměnitelná. V rámci nové kampaně jsme se proto snažili odlišit. Tomu jsme přizpůsobili i vizuální vyznění. Pracujeme s čistým designem a jednoduchými tvary, zároveň jsme vsadili na fotografie, které předávají jasnou emoci, ale bez přehnaných póz a falešných úsměvů“, říká Barbora Stará z Konektor Social.
Kromě komunikace na sociálních sítích je součástí kampaně i chatbot, který interaktivní formou přibližuje potenciálním zájemcům práci v PwC. Pro ně je vytvořena také speciální microsite, která drží vizuální podobu celé kampaně. „Kreativní koncept kampaně je postaven na autentickém příběhu našich kolegů. Kolegů, kteří chtějí plně rozvíjet svůj talent a potenciál v práci, ale i mimo ni. Kampaň nám v cílové skupině velmi dobře funguje a navíc se s ní identifikují i naši zaměstnanci,“ uvádí Marek Mráz, marketingový lídr PwC.