Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Když je tou nejlepší reklamou vzduch

Agentuře Ogilvy se podařilo doslova zpeněžit vzduch. Pro značku Glade vymyslela úplně nový reklamní nosič.

Stále více spotřebitelů nakupuje na internetu. S rostoucí oblibou online nakupování ale ubývá zákazníků, které můžete samplingem či jinou aktivací zasáhnout přímo osobně v kamenné prodejně. A je prakticky nemožné je oslovit například novou vůní osvěžovače vzduchu. Online si zákazník totiž nemůže přivonět k testeru v regále. Ledaže byste vymysleli nové médium, které by se dostalo až do domovů potenciálních zákazníků. Agentura Ogilvy Chicago pro značku Glade (S. C. Johnson) přesně tohle v roce 2019 vytvořila.

NEPOTŘEBNÉ VÝHODOU

Známe je všichni. Vzduchem nafouknuté polštářky, které se v našich zásilkách z e-shopů starají o to, aby zboží dorazilo bez újmy. K ničemu se nehodí, navíc je před recyklací musíte všechny popraskat. Jenže o to právě jde!

Reklama
MMcite

Tyto nezajímavé výplně balíků se staly cenným reklamním nosičem, když v sobě schovaly novou vůni osvěžovače, poskytly spotřebitelům smyslový zážitek a hned je nasměrovaly do online obchodu, v němž si mohli produkt pořídit.

Denně e-shopy rozesílají průměrně miliony balíků, to znamená, že (teoreticky) zde existuje stejný počet příležitostí k rozšíření vůně. Značka Glade si z toho ukrojila alespoň objednávky, které odesílal Walmart. Tento řetězec to také nemá v současné době jednoduché. Rostoucí síla e-commerce a talk Amazonu jej nutí horečnatě měnit svůj byznys. Partnerství Glade s Walmart.com tak bylo výhodné pro obě strany. Glade se podařilo zasáhnout ty nakupující, u nichž bylo pravděpodobnější, že by si osvěžovač vzduchu pořídili, Walmartu se pak v kategorii zvýšily prodeje a současně svým zákazníkům dopřál příjemný zážitek.

OSLOVENÍ INFLUENCERŮ

S pomocí Walmartu agentura odesílala klíčovým zákazníkům balíky s výplňovými polštářky, v nichž byl voňavý vzduch a které nesly označení „Scent by Glade“. Zasáhla tak relevantní influencery a překvapila je zásilkou plnou vůně. Svou nečekanou zkušenost s neobvyklým samplingem pak influenceři sdíleli se svými sledujícími a zvali je, aby využili slevovou akci na novou vůni mandarinka a mimosa od Glade. Na každém polštářku byl čárový kód, po jeho naskenování telefonem, byl uživatel hned přesměrován k nákupu. Zboží se dalo pořídit na dva kliky.

ZÁJEM Z TRHU

V prvních čtyřech týdnech bylo dosaženo více než 11 milionů impresí. V průběhu prvního týdne po uvedení e-commerce kanály Walmartu zaznamenaly 83procentní nárůst prodejů zmíněné vůně osvěžovače. Tato akce nejen že vyvolala mediální ohlas, ale také přitáhla pozornost a zájem profesionálů z oboru a marketingových odborníků. Logistické a přepravní společnosti projevily zájem o partnerství a účast na nově objeveném reklamním médiu. Agentura Ogilvy jednoduchou, analogovou inovací rozvoněla digitální transakci a vlastně zpeněžila vzduch.

Kampaň získala stříbrného lva v kategorii Direct a bronzového a zlatého lva v kategorii Media na Cannes Lions v roce 2019.

Partnerem rubriky je Lionhearted, reprezentant festivalu Cannes Lions v ČR

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)