Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ani pandemie top manažery k používání sociálních sítí nepřesvědčila

Obecný předpoklad, podle nějž získají sociální sítě během pandemie koronaviru na důležitosti, se minimálně v případě nejvyšších manažerů nepotvrdil. Ukázal to průzkum sítě PR agentur ECCO, který se zaměřil na osobní účty generálních ředitelů 20 největších firem v sedmnácti zemích včetně České republiky.

Průzkum probíhal již potřetí a vyplynulo z něj, že ve srovnání s předchozími průzkumy z let 2017 a 2019 se podíl nejvyšších manažerů využívajících Twitter a LinkedIn téměř nezměnil.

„Nejvyšší manažeři a generální ředitelé se drželi svých komunikačních návyků i během koronavirové krize. Pouze ti, kteří byli na sociálních médiích aktivní již před touto krizí, je využili ke kontaktu se svými stakeholdery i během aktuální situace. Obecně platí, že se stále poměrně zdráhají šířit své názory prostřednictvím Twitteru nebo sítě LinkedIn,“ říká prezident sítě PR agentur ECCO Christian Kollmann.

Reklama
Abovalve

Nejméně jsou sociální sítě populární v Rakousku a Maďarsku – účet na Twitteru tam nemají žádní generální ředitelé. Na LinkedIn mají svůj profil v obou zemích tři z dvaceti nejvyšších manažerů místních největších podniků. Twitter je na tom nejlépe ve Francii a Nizozemsko, v obou státech má účet na této sociální síti 10 z 20 manažerů. LinkedIn je pak možná překvapivě nejpopulárnější ve Spojených arabských emirátech a České republice – v obou zemích má na něm účet 14 z 20 dvaceti nejvyšších šéfů největších firem.

V ČR průzkum realizovala agentura Czech P.R., která je místním členem sítě ECCO. Na Twitteru jsou podle jejího zjištění jen čtyři nejvyšší představitelé dvaceti největších tuzemských firem. Nejpopulárnějším je mezi nimi generální ředitel ČEZu Daniel Beneš s 1874 sledujícími a následuje zakladatel EPH a investor Daniel Křetínský s 1070 sledujícími. Na LinkedIn má z nejvíce followerů Bernhard Maier (10 736), jenž je ještě do 31. července generálním ředitelem Škoda Auto. Druhům nejsledovanějším je na LinkedIn šéf skupiny E.ON pro Česko Martin Záklasník s 2 429 followery. Nejaktivnějším manažerem je ale během letoška na LinkedInu šéf skupiny Sazka Robert Chvátal, který od začátku roku publikoval 35 příspěvků a z toho 15 během pandemie koronaviru.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)