Česká spořitelna po pěti letech mění logo a spouští kampaň „Jsme první, kdo se stará o vaše finanční zdraví“. Chce #silnější finance klientů i firem.
Česká spořitelna s lednovou kampaní poprvé ukázala inovované bílé logo a vizuální podobu vycházející z digitálního bankovnictví George. Upravuje ho poprvé po pěti letech, ale změna vizuální identity má pro banku větší význam. „Jde o nejzásadnější změnu vizuální podoby Spořitelny od roku 1989, která zároveň reprezentuje naše strategické směřování od banky zaměřené na prodeje produktů a služeb ke společnosti, která se stará o finanční zdraví klientů,“ říká Monika Hovorková, která je ve Spořitelně zodpovědná za značku a marketing.
Podle Hovorkové čistě bílé logo a uvolněná neformální barevnost identity vycházející z aplikace George reprezentuje fakt, že mobilní aplikace je prvním místem, kde klienti banky hledají poradenství a služby.
I tato změna odkazuje na dlouhodobý komunikační koncept, jehož hashtag #silnější se nedávno objevil na sídle banky místo starého loga. „Naše strategie zaměřená na finanční zdraví přirozeně rozvíjí náš dlouhodobý komunikační koncept #silnější, jehož smyslem je v Češích podporovat víru ve vlastní schopnosti, protože sebevědomí a finanční zdraví každého z nás je podmínkou toho, aby prosperovala celá společnost,“ říká Hovorková.
Lednová kampaň „Jsme první, kdo se stará o vaše finanční zdraví“ stojí na komunikaci čtyř veřejných závazků, které reprezentují ambici Spořitelny zvýšit finanční zdraví jejích více než dvou milionů primárních bankovních klientů. Kampaň pracuje ve všech mediálních kanálech s jednoduchými barevnými vizuály, které komunikují závazky a zároveň jasně prezentují novou vizuální podobu a barevnost Spořitelny.
Kreativní a produkční část kampaně zajišťuje reklamní agentura VMLY&R. „Závazky chápeme jako silná a sebevědomá sdělení, která fungují sama o sobě. Proto jsme vsadili na čistou typografickou komunikaci, která nám navíc dala dost prostoru pro prezentaci nových barev České spořitelny,“ říká Tomáš Novotný, výkonný kreativní ředitel VMLY&R.
Ve zmiňovaných veřejných závazcích v kampani Spořitelna slibuje, že:
- Do roku 2025 pomůže klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje.
- Do roku 2025 pomůže milionu klientů šetřit si na důchod.
- Do roku 2025 zpřístupní kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice.
- Do roku 2025 poskytne českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst.
Součástí strategie je též nový koncept poradenství, na jehož základě jsou bankéři hodnoceni také podle toho, zda zvyšují finanční zdraví klientů. Banka zároveň plánuje nové produkty a služby, které budou klienty motivovat ke změně finančních návyků a zvyšování finančního zdraví. Spolu s veřejnými závazky bude Spořitelna měřit naplňování strategie na základě šesti indikátorů finančního zdraví a celkové spokojenosti klientů.
„S vizí snížit sociální napětí a zvýšit prosperitu jednotlivců a celé společnosti Spořitelna před 200 lety vznikla. Jsem přesvědčen, že tato vize je relevantní i dnes, protože i dnes hrozí porušení sociálního smíru a společnost dělí hluboké socioekonomické bariéry. V této situaci, kdy například polovina našich klientů hospodaří s takřka nulovou rezervou a jen každý druhý si šetří na stáří, vnímáme náš strategický důraz na správné finanční návyky a finanční zdraví klientů jako zásadní podmínku prosperity nejen Spořitelny, ale i celého Česka,“ říká Tomáš Salomon, generální ředitel Spořitelny a dodává: „Proto veřejně komunikujeme čtyři závazky, jimiž chceme zvýšit finanční zdraví našich klientů do roku 2025, kdy uplyne dvě stě let od našeho vzniku.“
Kampaň poběží v průběhu ledna v rámci širokého spektra mediatypů: outdoor (double bigboardy, bigboardy, mosty, citylighty, rámečky v metru apod.), tisk, TV (image spoty, sponzorské vzkazy), digitální kanály (statické i dynamické formáty – například brandingy, interscrollery, posty na sociálních médií, Spotify audio spoty).