Budovat dlouhodobě sportovní brand má velkou výhodu. Úspěch vás může zastihnout na vrcholu. To je případ Martina Macíka, který jako první Čech po 23 letech vyhrál na slavné Rallye Dakar soutěž kamionů. O tom, jak pracoval na hodnotě své značky, mluví v rozhovoru, který vyšel v aktuálním čísle MAM 5/2024.
V českém motosportu byl a je průkopníkem marketingu. Když před více než dekádou přišel k závodění, začal se na něm profilovat. „Lidi mě kvůli tomu neměli rádi. Marketing byl tehdy sprosté slovo a já dělal něco jiného než ostatní; vedle závodění jsem se staral o svůj i týmový brand, fanoušky a sociální sítě. Byla to práce navíc, kterou ostatní dělat nechtěli a ani neuměli,“ vzpomíná.
Po letech se situace obrátila a dnes prý firmy a značky chodí za závodníky a říkají jim, že by to chtěly tak, jak to dělá on a jeho tým. „Je to ale komplexní a dlouhodobá práce včetně investic. Není to tak snadné,“ říká Martin Macík s tím, že jeho agentura MM Production pomáhá řadě týmů a jezdců na závodech a akcích po celém světě. „Ukazuji jim, jak na to. Oni ví, že to je pro mě byznys, já zase vím, jak na to,“ dodává.
Celý rozhovor nejen o cestě úspěšného závodníka a marketéra, ale i o zákulisí Dakaru, najdete zde. Pokud chcete vědět o jeho aktivitách ještě víc, máte unikátní příležitost se Martina Macíka zeptat osobně. V pondělí 5. února od 16:00 proběhne přímo v redakci MAM s čerstvým vítězem Dakaru diskuse. Účast si můžete zdarma zajistit zde, ale neváhejte! Počet míst je velice omezený.