Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vítěz Dakaru Martin Macík: ukazuji ostatním závodníkům, jak dělat marketing

Budovat dlouhodobě sportovní brand má velkou výhodu. Úspěch vás může zastihnout na vrcholu. To je případ Martina Macíka, který jako první Čech po 23 letech vyhrál na slavné Rallye Dakar soutěž kamionů. O tom, jak pracoval na hodnotě své značky, mluví v rozhovoru, který vyšel v aktuálním čísle MAM 5/2024.

V českém motosportu byl a je průkopníkem marketingu. Když před více než dekádou přišel k závodění, začal se na něm profilovat. „Lidi mě kvůli tomu neměli rádi. Marketing byl tehdy sprosté slovo a já dělal něco jiného než ostatní; vedle závodění jsem se staral o svůj i týmový brand, fanoušky a sociální sítě. Byla to práce navíc, kterou ostatní dělat nechtěli a ani neuměli,“ vzpomíná.

Po letech se situace obrátila a dnes prý firmy a značky chodí za závodníky a říkají jim, že by to chtěly tak, jak to dělá on a jeho tým. „Je to ale komplexní a dlouhodobá práce včetně investic. Není to tak snadné,“ říká Martin Macík s tím, že jeho agentura MM Production pomáhá řadě týmů a jezdců na závodech a akcích po celém světě. „Ukazuji jim, jak na to. Oni ví, že to je pro mě byznys, já zase vím, jak na to,“ dodává.

Reklama
ČEZ

Celý rozhovor nejen o cestě úspěšného závodníka a marketéra, ale i o zákulisí Dakaru, najdete zde. Pokud chcete vědět o jeho aktivitách ještě víc, máte unikátní příležitost se Martina Macíka zeptat osobně. V pondělí 5. února od 16:00 proběhne přímo v redakci MAM s čerstvým vítězem Dakaru diskuse. Účast si můžete zdarma zajistit zde, ale neváhejte! Počet míst je velice omezený.

Picture of Petr Žaloudek

Petr Žaloudek

Působil jako reportér ve sportovní redakci deníku Blesk, byl pověřen jejím vedením. V týdeníku Marketing & Media se zaměřuje především na média a tvorbu obsahu, mediální nákup, retail, sport a esport.
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)