Propojili umění a sport a věří, že tím získali globálně unikátní propozici atraktivní pro umělce, partnery i zákazníky. „Máme tři hlavní pilíře: vydávání magazínu, budování komerční galerie a partnerské aktivace,“ popisuje výkonný ředitel Sport in Art Jan Dvořák v rozhovoru, který vyšel v aktuálním MAM 2/2024.
Klíčem při spolupráci je především aktivace partnerství, což spoluzakladatel projektu ilustruje na příkladu chystané výstavy „Na led“, která bude od března probíhat v Národní galerii v Praze v souvislosti s mistrovstvím světa v hokeji. „Komerční banka je dlouholetým partnerem hokejové extraligy a reprezentace a zároveň dlouhodobě podporuje Národní galerii. Nemá však práva k prezentaci v rámci hokejového šampionátu, který se odehraje v květnu v Praze a Ostravě. Ten má partnery jiné a Komerční banka, ačkoliv hokej podporuje dlouhodobě, by si v rámci něj na žádné aktivity jinak nesáhla,“ vysvětluje Jan Dvořák.
Petr Lešek, další z otců-zakladatelů platformy Sport in Art a šéf agentury Raul, tak přišel s myšlenkou zhmotnit spojení Komerční banky s hokejem ve velkolepou výstavu ukazující tento sport očima umělců. „Proaktivně jsme pro KB připravili koncept výstavy, která bude během hokejového mistrovství připomínat fanouškům, že jsou to oni, kdo hokej v Česku dlouhodobě a systematicky podporují. Zastoupeni budou jak staří mistři, tak současní čeští top umělci,“ ukazuje Dvořák, jak lze sportovní partnerství aktivovat skrz umění.
O tom, jaké jsou ambice Sport in Art, proč v dnešní době vydává tištěný magazín o 144 stranách a jaký projekt se chystá pro olympijské hry přímo do Paříže, čtěte v celém rozhovoru s Janem Dvořákem, který najdete zde.