Reklama
Megaboard

Úsporu času a přehled dala B2B zákazníkům nová e-commerce platforma

Heineken jako první pivovar v Česku představil svou e-commerce platformu; zákazníkům se líbí.

B2B zákazníci Heinekenu mohou využívat novou e-commerce platformu pro objednávání, správu objednávek a fakturaci na jednom místě, všechno mají k dispozici pohromadě. Tuto službu nabízí Heineken ČR jako první pivovarnická společnost v Česku. Novou platformu prozatím znají zákazníci z oblasti Brno-Komín, kteří ji využívají od prázdnin. Ve zbytku republiky začne služba nabíhat od ledna příštího roku.

Funguje 24 hodin

Nový elektronický systém je určen pro všechny zákazníky, tedy jak tradičního trhu (obchodní sítě), tak HORECA segmentu (gastronomických zařízení). „Heineken tak opět dokazuje, že je zákaznicky orientovanou společností. Jde zkrátka s dobou – zákazníkovi dává větší svobodu a nabízí pohodlí. Požadavky na flexibilitu a servis rostou, způsoby nakupování a objednávání se mění,“ uvedl manažer přes sudové pivo společnosti Heineken Pavel Slavík.

Systém funguje 24 hodin, každý den v týdnu. Buď přes webové rozhraní, nebo prostřednictvím mobilní aplikace. Platforma nahrazuje staré způsoby práce. Dříve zákazník objednáváním strávil až 15 minut a musel se přizpůsobit časovým možnostem call centra nebo svého obchodního zástupce. Nyní vše vyřídí během minuty na pár kliků, bez čekání a sledování hodinek.

E-commerce platforma nenabízí „jen“ objednávání, ale stoprocentní přehled o vzájemném obchodu. Zákazníci se mohou registrovat přes interní odběratelské SAP číslo, procházet vizibilitu promočních a individuálních cen, zjistit stav skladových zásob i dny závozu. Zkontrolovat si dále mohou historii a status objednávek či faktur. Systém nabízí i formulář GDPR, potvrzení objednávky e-mailem nebo esemeskou. Existuje i možnost rezervace objednaného zboží a obrazový katalog výrobků. Mezi benefity patří motivační programy, možnosti marketingové komunikace, popis charakteristiky výrobků, retenční aktivity a programy loajality.

Uživatelů stále přibývá

Měsíc po spuštění aplikaci používalo 350 gastronomických provozoven a Heineken nadále hledá cestu, aby jim online nakupování ještě více zpříjemnil, například prostřednictvím speciálních akcí. V obchodní síti bylo za stejnou dobu zaregistrováno 430 zákazníků, pravidelných aktivních uživatelů bylo 225. Postupně si ale zvykají, určitě je zaujmou různé motivační programy, takže počty výrazně vzrostou.

A co na nový systém říkají samotní zákazníci? Vypravili jsme se zeptat do dvou gastronomických podniků. Klasickou pivnici U Kořínků v Brně provozuje Petra Sedláková. Nabízí Starobrno Bitr i Medium, ale i další piva z portfolia Heinekenu: Březňák a krušovického Bohéma. Krásnou renovovanou restauraci Portoriko rovněž v Brně řídí René Káňa s manželkou Miroslavou.

Na to, jak zákazníkům systém vyhovuje, jsme se zeptali i v maloobchodních provozovnách, konkrétně Aleny Horákové z potravin Brněnka ve Vojkovicích. Všem jsme položili stejné čtyři otázky a jejich znění i odpovědi uvádíme ve žlutém boxu na této straně.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále